loading...

Saturday, February 4, 2012

Putus dua jari kaki

ALOR GAJAH: Seorang remaja putus dua jari kaki kanan selepas motosikal jenis Honda EX5 ditungganginya terbabit kemalangan di Kampung Paku, dekat sini, tengah hari kelmarin.

Mangsa, Nurul Amira Arman, 22, yang dalam perjalanan dari Lendu ke Alor Gajah untuk memasukkan wang di bank dikatakan bertembung sebuah motosikal lain dari arah bertentangan di satu selekoh.


Dalam kejadian jam 1.10 tengah hari itu, mangsa yang menunggang motosikal bersendirian bertembung dengan motosikal ditunggang seorang pelajar yang cuba memotong sebuah bas sekolah.

Menurut mangsa, sebaik melalui jalan berselekoh, dia terkejut apabila motosikal ditunggangi seorang remaja muncul dari belakang bas lalu memotong kenderaan itu sebelum hilang kawalan dan bertembung dengan motosikalnya.


“Motosikal saya dirempuh kuat hingga tercampak dan terseret hingga terpaksa menggunakan lengan kanan untuk menahan kepala daripada tersembam atas jalan.


“Ketika itu pandangan saya berpinar manakala kaki terasa begitu sakit sebelum menyedari dua jari terkulai manakala telefon bimbit, beg duit serta kunci motosikal tercampak atas jalan.


“Tidak lama selepas itu, saya dengar bunyi motosikal memecut laju ke arah Lendu, tetapi tidak dapat bergerak sebelum orang awam dan pengguna lain membantu menghubungi ambulans,” katanya.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Gadisputus2jarikaki/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my