loading...

Saturday, February 4, 2012

Maut dihempap pacuan empat roda

Inalillahi wainailaihi rojiun

CAMERON HIGHLANDS: Tindakan seorang lelaki memuatkan sembilan rakannya di bahagian belakang pacuan empat roda dipandunya membawa padah apabila kenderaan itu terbalik selepas merempuh bukit dan menghempap dua penumpang di Kilometer 25, Jalan Bertam Valley-Sungai Koyan, di sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 7 petang itu, dua penumpang, Md Shahin Hosain, 27, dan Nurul Islam, 32, yang juga buruh maut akibat dihempap pacuan empat roda itu.


Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Wan Mohd Zahari Wan Busu, berkata kejadian terbabit berlaku ketika semua mangsa dalam perjalanan dari tempat kerja hendak pulang ke rumah kongsi.

Menurutnya, siasatan awal mendapati, sebaik tiba di tempat kejadian lelaki terbabit terbabas melanggar bukit dipercayai jalan licin sebelum kenderaan itu terbalik.


Katanya, selepas merempuh bukit berkenaan, tujuh penumpang sempat menyelamatkan diri manakala dua mangsa yang meninggal tidak sempat berbuat demikian.


“Polis yang menerima maklumat kemalangan itu bergegas ke tempat kejadian dengan menggunakan bantuan kren untuk mengalihkan kenderaan bagi mengeluarkan kedua-dua mangsa.


“Sebaik saja mengeluarkan mangsa yang tersepit, mereka dikejarkan ke Hospital Sultanah Hajjah Kalsom sebelum disahkan meninggal dunia akibat mengalami kecederaan di tubuh,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Duapenumpangmautdihempappacuanempatroda/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my