loading...

Wednesday, January 4, 2012

Pelajar Malaysia Maut di New Jersey


KUALA LUMPUR: Seorang penuntut Malaysia yang terbabit dalam kemalangan di New Jersey, Amerika Syarikat, hanya cedera dan dilaporkan stabil.

Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman berkata, Hennis Tung yang menuntut di Ohio State University kini menerima rawatan di Hospital Roberts Jonson, Rutger, New Jersey.

“Pihak Konsulat Jeneral Malaysia di New York memberi bantuan sepatutnya kepada mangsa,” katanya dalam satu kenyataan media, di sini, hari ini.

Sebelum ini, laman web media di New Jersey dan akhbar The Republic melaporkan seorang penuntut Malaysia terbunuh dalam kemalangan itu.


Media Amerika itu menyebut penuntut Malaysia terbabit dalam kemalangan yang turut membabitkan dua pelajar lelaki dan dua perempuan dalam kemalangan di laluan Interstate 78 di Bandar Clinton, New Jersey.


Menurut laporan The Republic, yang berpejabat di Columbus, Indiana, Amerika Syarikat, semua mereka berusia antara 19 dan 21 tahun dan menuntut di Ohio State University.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang (waktu tempatan), pelajar terbabit yang menaiki Chevrolet Equinox dipercayai terbabas daripada laluan kanan sebelum melanggar tiang lampu dan pokok.

Malah, akibat kemalangan itu, polis terpaksa menutup laluan kanan selama hampir lima jam bagi kerja menyelamatkan mangsa dan mengalihkan kenderaan.



Sumber:
hmetro.com.my/articles/Langgarpokok_tianglampu/Article

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my