loading...

Tuesday, December 20, 2011

Tiga sekeluarga Maut Dirempuh Lori

Inalillahi wainailaihi rojiun

BATU PAHAT: Tiga sekeluarga, iaitu anak dan ibu bapanya yang dalam perjalanan ke Johor Bahru untuk menziarahi keluarga, terbunuh selepas kereta Proton Satria yang dinaiki mereka dirempuh sebuah lori di Kilometer 90.7, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, kereta dinaiki mangsa dipercayai memotong sebuah lori sebelum hilang kawalan lalu merempuh penghadang jalan di sebelah kiri lebuh raya berkenaan.


Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad berkata Proton Satria terbabit kemudian memasuki kembali laluan kanan sebelum dirempuh lori membawa muatan sayur.

“Dalam kejadian yaang berlaku di sempadan Yong Peng-Ayer Hitam itu, mangsa yang meninggal dunia ialah pemandu kereta berkenaan, Mohamad Ridzuwan Ab Jalal, 24; ibunya Noorjan S M Abdul, 53 dan bapanya Ab Jalal S Shahul Hamid, 60.


“Ketiga-tiga mangsa cedera parah di badan dan kepala. Ridzuwan tercampak keluar dari Satria berkenaan,” katanya.


Menurut Din, Noorjan pula tersepit di tempat duduk penumpang belakang manakala Jalal meninggal dunia di Hospital Batu Pahat empat jam kemudian.

“Siasatan awal mendapati ketika kejadian, jalan agak licin. Kami juga masih mengenal pasti punca kemalangan.


“Saksi kejadian diminta tampil membantu siasatan, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sementara itu, jurucakap Hospital Batu Pahat berkata keluarga mangsa sudah menuntut jenazah mereka pada jam 1 tengah hari semalam dan dibawa pulang ke kampung halaman mereka di Selama, Perak, untuk dikebumikan.

Al-Fatihah...

Sumber: hmetro.com.my/myMetro/articles/Tigaberanakterkorbansebelumsempatziarah/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my