loading...

Sunday, December 18, 2011

Digilis lori tiga tan

Inalillahi wainailaihi rojiun

MUAR: Seorang penunggang motosikal lelaki maut dalam keadaan mengerikan dengan sebahagian otak bersepah selepas digilis sebuah lori tiga tan di Jalan Simpang Jeram, Bakri, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 10.15 malam, Ismail Mokhtar, 46, berasal daripada Parit Keroma, menunggang berseorangan dari Bukit Pasir ke Jalan Haji Kosai.


Setibanya di persimpangan Jeram, motosikal ditunggangnya dipercayai bergesel dengan sebuah skuter yang keluar dari simpang berkenaan, menyebabkan Ismail hilang kawalan lalu terbabas ke laluan bertentangan.

Pada masa sama, lori terbabit yang sarat dengan muatan kelapa sawit kebetulan melalui simpang berkenaan dan pemandunya tidak sempat mengelak lantas merempuh serta menggilis mangsa. Ismail meninggal dunia di tempat kejadian kerana cedera parah di kepala serta badan.


Pemandu lori, Azman Baharom, 45, bagaimanapun tidak cedera dan kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis (IPD) Muar.


Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan.

“Jenazah mangsa dibawa ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah untuk bedah siasat. Kami masih berusaha mengesan pemilik skuter yang terbabit dalam pergeseran sebelum kejadian kerana dia belum membuat laporan,” katanya.


Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan saksi kejadian diminta menghubungi Pegawai Penyiasat, Sarjan Shikin Salian di talian 06- 9526222 sambungan 5786 bagi membantu siasatan.

Al-Fatihah..

Sumber: myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my