loading...

Thursday, December 15, 2011

Maut Rempuh Motosikal Rakan

SEREMBAN: “Saya tak sangka hajat arwah mahu pergi membeli-belah di Berjaya Times Square tidak kesampaian,” kata Mohd Haziq Amir, 19, yang terkejut selepas kehilangan rakan karib yang maut selepas motosikal ditunggang merempuh motosikal rakan mereka dari belakang di Kilometer 277.7 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 2.40 petang itu, Razak Abdul Halim, 24, maut selepas motosikal Honda EX5 ditunggangnya merempuh belakang motosikal ditunggang seorang rakan sekerjanya, Saiful Azhari Tukimin, 23. Difahamkan, kejadian berlaku ketika mereka dalam perjalanan ke tempat kerja di Nilai bersama Saiful Azhari yang menunggang motosikal secara berasingan dari rumah sewanya di Mambau, dekat sini. “Arwah beria-ria mengingatkan saya berulang kali apabila dapat gaji nanti, dia teringin ke pusat beli-belah di Kuala Lumpur itu. “Saya turut hairan sejak kebelakangan ini, arwah leka bermain SMS dengan teman wanitanya, seolah-olah mengetahui dia akan pergi selama-lamanya,” katanya di sini, semalam. Dalam pada itu, Saiful Azhari berkata, dia berjumpa Razak di Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Seremban, seperti kebiasaannya sebelum masuk kerja jam 3 petang.


“Tiba di R&R, Razak kelihatan leka bermain SMS dan saya menasihatkannya supaya menghentikan perbuatannya sehingga kami tiba di tempat kerja.

“Dia akur dan kami meneruskan perjalanan ke Nilai dengan menunggang motosikal berasingan,” katanya.


Menurut Saiful Azhari, tiba di lokasi kejadian dia membrek motosikal berikutan ada sebuah lagi motosikal di depan dan tiba-tiba terdengar dentuman kuat di belakang. “Menoleh ke belakang, saya terkejut melihat Razak tercampak ke penghadang jalan dengan kepalanya luka parah,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin berkata, siasatan awal mendapati motosikal yang ditunggang mangsa melanggar belakang motosikal rakannya.

Akibat rempuhan kuat itu, mangsa tercampak ke kiri jalan dan terkena penghadang jalan dan Razak mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Sumber: myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my