loading...

Friday, October 28, 2011

Mangsa Ragut Cedera



BANDARAYA MELAKA -Seorang gadis berusia 24 tahun cedera terjatuh daripada motosikalnya apabila beg sandangnya direntap seorang penunggang motosikal dalam satu kejadian ragut, kelmarin.

Siti Rohani Md Lelah, 24, cedera di tapak tangan kiri dan bahagian tangan lain dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah malam, di persimpangan lampu isyarat Lebuh AMJ berhampiran Kandang.

Mangsa dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Balik Bukit, Bukit Lintang.

Menurutnya, dia sendiri tidak menyedari motosikal suspek mengekorinya, walaupun pada awalnya terlihat sebuah motosikal berhenti di tepi jalan.

“Sebaik melepasi jambatan Sungai Duyong, secara tiba-tiba tali beg direntap.

“Saya terus melepaskan pegangan pada motosikal kerana takut jika saya tak lepaskan, saya mungkin akan dihempap motosikal,” katanya.

Siti Rohani berkata, dia terjatuh di atas jalan tetapi bernasib baik kerana tiada kenderaan lalu ketika itu.

“Walaupun sakit dan ketakutan, saya gagahkan diri bangun ambil beg yang diragut apabila ternampak ia terjatuh 20 meter dari lokasi kejadian.

“Bagaimanapun, peragut terbabit berpatah balik dan mengambil beg berkenaan yang hanya mengandungi sedikit wang tunai, selain kad pengenalan, lesen memandu, pelbagai kad mesin wang automatik (ATM) dan telefon bimbit,” katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my