loading...

Friday, October 28, 2011

Ambulans Dirempuh Kereta

GEORGETOWN: Seorang pesakit nyaris maut apabila ambulans yang membawanya ke hospital terbalik selepas terbabit dalam kemalangan dipercayai akibat dirempuh sebuah kereta di persimpangan lampu isyarat Jalan Sungai Pinang, Jelutong di sini, semalam.

Kejadian kira-kira jam 5.25 pagi itu membabitkan sebuah ambulans milik Hospital Pulau Pinang (HPP) yang membawa pesakit bersama dua waris dan dua pembantu perubatan berusia antara 20 hingga 47 tahun dengan sebuah Proton Satria dipandu seorang lelaki berusia 28 tahun.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, berdasarkan siasatan ambulans berkenaan dipandu seorang lelaki berusia 26 tahun dari arah Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu menghala ke Jalan Sungai Pinang manakala kereta berkenaan dari arah Jalan Gudwara ke Jalan Jelutong.

Beliau berkata, ketika melalui persimpangan lampu isyarat Jalan Sungai Pinang itu berlaku pertembungan antara satu sama lain menyebabkan beberapa penumpang serta pesakit yang berada dalam ambulans mengalami kecederaan.


Katanya, pemandu ambulans dan kereta bagaimanapun tidak cedera dan polis sudah mendapatkan keterangan daripada kedua-dua pemandu. itu untuk mengetahui punca kejadian.


“Polis juga mengambil sampel darah dan air kencing kedua-dua pemandu terbabit dan dihantar ke Jabatan Kimia untuk dianalisis. “Siasatan dilakukan mengikut Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 iaitu memandu tidak cermat dan sabit kesalahan boleh didenda tidak kurang RM4,000 atau tidak melebihi RM10,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Gan berkata, polis turut meminta kerjasama orang ramai mempunyai sebarang maklumat tampil membantu siasatan dengan menghubungi pegawai penyiasat trafik, Inspektor Mohd Zhafran Mohd Kashim dari Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL) di talian 04-2181822.

Sumber: myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my