loading...

Wednesday, September 28, 2011

Kemalangan Treler Dan Lori

KULAIJAYA – Seorang lelaki maut setelah lori dipandu terbabit dalam kemalangan di kilometer 55, Jalan Johor Bahru-Air Hitam berdekatan dengan Masjid Bukit Batu, di sini, awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Zulkefly Yahya berkata, kejadian yang berlaku kira-kira jam 7 pagi itu, menyebabkan mangsa, Rajendran Verippan, 34 maut di tempat kejadian.

Menurutnya, siasatan awal di tempat kejadian didapati kemalangan dipercayai berlaku apabila sebuah treler yang dalam perjalanan dari Melaka ke Singapura dengan membawa muatan plastik, masuk ke arah laluan :bertentangan dan bertembung dengan lori yang dipandu mangsa.

"Akibat pertembungan itu, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian, manakala pemandu treler dilaporkan kritikal dan telah dirujuk ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru untuk rawatan lanjut," katanya kepada Sinar Harian.

Kemalangan itu turut menyebabkan kira-kira 200 kenderaan dari kedua-dua arah laluan terperangkap selama kira-kira dua jam setelah laluan terpaksa ditutup sebelum lori treler yang menghalang kedua-dua laluan di tarik keluar dari lokasi kejadian.

Salah seorang penduduk, Mohd Syafiq 17, berkata, dia terjaga daripada tidur setelah terdengar bunyi dentuman kuat dari arah jalan raya berhampiran rumahnya dan bergegas ke lokasi kejadian untuk meninjau keadaan berlaku.

“Sebaik tiba, saya dapati pemandu lori treler telah terbaring di bahu jalan dan mengalami kecederaan teruk di bahagian kepala.

“Manakala pemandu lori ikan (Rajendran) sudah terkulai dan tersepit di tempat duduknya,” katanya.

Mohd Syafiq berkata, akibat kejadian itu dia dan beberapa rakannya yang tinggal di kawasan berhampiran tidak dapat hadir ke sekolah setelah bas untuk mereka ke sekolah tidak dapat memasuki kawasan itu.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my