loading...

Tuesday, August 9, 2011

Maut Pulang dari Makan Malam


ALOR GAJAH - Seorang lelaki maut selepas kereta dinaiki bertembung dengan sebuah kereta lain di Jalan Machap Umbo-Bukit Bulat, di sini, kira-kira jam 10 malam, kelmarin.

Dalam kejadian itu, pemandu kereta Proton Iswara, S Selvalingam, 39, maut di tempat kejadian sementara dua rakannya, R Rajendra, 43, cedera di kepala manakala A Murugis, 44, turut cedera di kepala serta patah kaki kanan.

Difahamkan, ketika mangsa melalui satu selekoh, kereta yang dipandu hilang kawalan sebelum merempuh sebuah kereta Perodua Viva yang dipandu krew :penyiaran, Nor Jamilah Abdullah, 21, dalam perjalanan dari arah Hutan Perca menuju ke Alor Gajah.

Menurut Ketua Polis daerah Alor Gajah, Superintenden Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, berkata, mangsa bersama dua lagi rakannya dikatakan baru selesai menghadiri majlis makan malam di salah sebuah restoran berdekatan.

Katanya, mangsa maut merupakan duda yang baru kematian isteri sebulan lalu dan tinggal di Taman Merak Emas, Durian Tunggal bersama dua lagi mangsa, R Rajendra dan A Murugis.

“Siasatan awal polis mendapati, kereta Proton Iswara yang dipandu mangsa hilang kawalan lalu terbabas ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan kereta Perodua Viva.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan(APJ) 1987 dan orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian diminta menghubungi Balai Polis Trafik Ibu Pejabat Daerah (IPD) Alor Gajah di talian 06-5563222 untuk membantu siasatan.

“Ketiga-tiga mangsa dibawa ke Hospital Alor Gajah manakala mangsa maut dihantar ke Bilik Mayat Hospital Melaka untuk bedah siasat,” katanya.

Sementara itu, jurucakap Bomba dan Penyelamat Daerah Alor Gajah berkata, sepuluh anggota dikejarkan ke tempat kejadian setelah menerima panggilan kira-kira jam 9.55 malam. Mangsa yang tersepit berjaya dikeluarkan kurang dari lima minit.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my