loading...

Friday, August 12, 2011

Rentung Akibat Curi Petrol


KANGAR – Taktik seorang penyeludup mengambil kesempatan waktu orang ramai sibuk bersembahyang tarawih untuk mengisi lebih petrol dalam kereta yang diubahsuai untuk menyeludup terbongkar apabila dia terlanggar kereta salah seorang jemaah di Kilometer 2, Jalan Kangar-Padang Besar malam kelmarin.

Kejadian berlaku pada pukul 9.40 malam apabila kereta jenis Proton Wira Aeroback yang dipandu penyeludup berkenaan dipercayai baru keluar dari stesen minyak berhampiran telah terlanggar sebuah kereta Proton Waja yang diletakkan di tepi jalan.

Ketua Polis daerah, Supritendan Abdul Rahman Mohd. Nordin berkata, perlanggaran tersebut mencetuskan kebakaran sehingga kereta penyeludup terbabit rentung manakala kenderaan jemaah tarawih itu hanya mengalami kerosakan kecil.

“Kereta milik jemaah terbabit tidak terbakar kecuali mengalami kecairan cat di belakang kereta akibat terkena haba api selain kemek di bonet dan lampu belakang pecah.

“Tindakan penyeludup terbabit membuat tangki tambahan di bahagian bonet hingga sarat dengan petrol memudahkan kenderaan tersebut terbakar,” katanya di sini semalam.

Katanya, kemalangan berlaku di jalan besar berhampiran masjid dan tiga buah stesen minyak.-kosmo

Sumber: Kosmo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my