loading...

Thursday, May 19, 2011

Maut dipangkuan Bapa


KUALA TERENGGANU - Siapa sangka, anak yang selama ini jarang bersua muka akibat perpisahan keluarga, akhirnya menemui ajal di pangkuan bapanya sendiri, akibat cedera parah setelah terbabit dalam satu kemalangan.

Dalam kejadian malam kelmarin, akibat melanggar lampu isyarat merah, seorang remaja maut setelah motosikal yang ditungganginya dirempuh sebuah teksi di lampu isyarat Masjid Tengku Tengah Zaharah, Kuala Ibai, di sini.

Kejadian berlaku kira-kira jam 8.30 malam menyebabkan mangsa, Muhamad Shazwan Yusrien Yusuf, 19, dari Kampung Pantai Kuala Ibai, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah pada kepala.

Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila mangsa yang datang dari arah Kampung Tok Adis menghala ke Chendering melanggar lampu merah.

“Pada masa sama, sebuah teksi yang datang dari arah Kuala Terengganu menghala ke Chendering tiba di tempat kejadian dan meneruskan perjalanan memandangkan ketika itu, lampu isyarat di laluannya berwarna hijau.

“Tiba di pertengahan simpang di lampu isyarat terbabit, kedua-dua kenderaan ini bertembung antara satu sama lain,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurut Zamri, akibat pelanggaran itu, mangsa mati di tempat kejadian manakala pemandu teksi pula hilang kawalan lalu terbabas memasuki laluan bertentangan sejauh kira-kira satu kilometer setelah matanya dimasuki serpihan kaca yang pecah.

“Rakan mangsa yang membonceng bersama mangsa dan dua penumpang teksi terbabit pula hanya cedera ringan serta dirawat di hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) sebagai pesakit luar,” katanya.

Sementara itu, bapa mangsa, Yusuf Mohamad, 43, berkata, walaupun jarang berjumpa selepas berpisah dengan bekas isteri, namun dia tetap bersyukur kerana sekurang-kurangnya berada di sisi sebelum anaknya itu menghembuskan nafas terakhir.

“Malah paling memberi makna kerana arwah menghembuskan nafas terakhir di pangkuan saya sendiri,” katanya. 



Yusuf berkata, setelah berpisah dengan bekas isterinya beberapa tahun lalu, hubungannya bersama mangsa tidak rapat dan kali terakhir dia melihat mangsa tiga hari lalu, apabila anaknya itu yang menunggang motosikal melewati hadapan rumahnya yang terletak di Rumah Murah Kuala Ibai.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my