loading...

Friday, May 20, 2011

Kempunan Jumpa Anak Isteri

Al-Fatihah...



MARANG – Sudah menjadi rutin setiap minggu, seorang penyelia teknikal sebuah syarikat perkapa-lan dari Kemaman, Tengku Azman Tengku Saibon, 38, akan pulang menjenguk isteri dan tiga anaknya di Pengkalan Chepa, Kota Bharu dengan memandu kereta seorang diri.

Bagaimanapun, suratan takdir sudah menentukan minggu ini adalah minggu terakhir mangsa yang beralamat dari Kampung Putat Pendek, Pasir Mas dapat berbuat demikian selepas bapa tiga anak itu maut dalam kemalangan malam kelmarin.

Kemalangan yang berlaku lebih kurang jam 9 malam di Kilometer 25.5 Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan di Alor Tuman di sini, ketika Tengku Azman dalam perjalanan pulang ke Pengkalan Chepa selepas pulang dari kerja.

Sepupu mangsa, Mohd Faisal Mohd Fauzai, 28, berkata, kebiasaannya arwah akan ke rumah isterinya di Pengkalan Chepa untuk bertemu anaknya terlebih dahulu sebelum pergi melawat keluarganya di Kampung Rupek, Pasir Hor pada keesokan harinya.

Menurutnya, sejak bekerja sebagai penyelia teknikal di sebuah syarikat perkapalan di Kemaman lebih kurang setahun lalu arwah tidak pernah terlepas dan pasti akan pulang menjenguk keluarga setiap minggu dengan memandu seorang diri.

“Bagaimanapun semalam, kami semua terkejut dengan kejadian kemalangan yang menimpanya namun kami tetap reda dengan ketentuan Tuhan kerana Tuhan lebih menyayanginya,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi di sini, semalam.

Difahamkan, nahas itu dipercayai berlaku apabila kereta Mercedes yang dipandu Tengku Azman gagal dikawal sewaktu mengambil selekoh dan terbabas ke kiri jalan lalu merempuh penghadang jalan ketika dalam perjalanan menghala ke Kuala Terengganu .

Sebuah jentera dengan kekuatan tujuh anggota dari dari Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Marang diketuai Penolong Kanan Penguasaha Bomba, Mohd Zamri Awang Long dikejarkan ke tempat kejadian untuk mengeluarkan mangsa tersepit.

Mohd Zamri berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan itu lebih kurang jam 8.30 malam dan tiba di lokasi kemalangan tersebut setengah jam kemudian sebelum berjaya mengeluarkan mangsa yang tersepit kira-kira jam 10 malam.

“Kita terpaksa menggunakan pemotong hidraulik untuk mengeluarkan mangsa berikutan mangsa yang tersepit di tempat duduk pemandu selepas kereta dipandunya merempuh besi pengadang jalan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Dalam pada itu, Pemangku Ketua Polis daerah, Asisten Superintendan Mohamad Zohan Seman ketika dihubungi mengesahkan menerima lapo-ran mengenai kejadian kemalangan di Kilometer 25.5 Jalan Kuala Terengganu ke Kuantan itu.

Menurutnya, mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan dalaman yang teruk di dada dan siasatan awal polis mendapati kemala-ngan berlaku tanpa melibatkan pertembungan dengan kenderaan lain.

“Mayatnya telah dihantar ke Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu untuk bedah siasat dan dituntut ahli keluarga mangsa pagi semalam,” katanya.



Sumber dari Utusan.. Kemalangan pukul 8.30 malam itu mengakibatkan mangsa, Tengku Azman Tengku Saibon, 38, tersepit dalam kereta yang remuk dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Mangsa difahamkan dalam perjalanan pulang ke Kampung Putat Pendek, Kota Bharu, Kelantan dan bekerja di sebuah syarikat penyelenggaraan luar pesisir di Kemaman.

Seorang penduduk, Ramlah Yatim, 40, berkata, kemalangan itu berlaku ketika dia dan keluarga sedang menikmati makan malam sebelum terdengar bunyi kesan brek yang kuat.

"Kami lalu bergegas keluar dan ternampak sebuah kereta remuk terlanggar besi penghadang jalan depan rumah. Saya juga melihat seorang lelaki tersepit pada bahagian pemandu dan dalam keadaan parah," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Jelas Ramlah, beberapa pengguna jalan raya berhenti dan cuba membantu tetapi gagal kerana keadaan mangsa kritikal dan hanya mampu mengajar lelaki itu mengucap dua kalimah syahadah.



"Anggota bomba dan penyelamat yang datang tidak lama kemudian mengeluarkan mayat mangsa dengan mengopak bumbung kereta," katanya.

Pemangku Ketua Polis Daerah, Asisten Supritendan Mohd. Zohan Seman ketika dihubungi hari ini mengesahkan bahawa pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my