loading...

Wednesday, April 13, 2011

Maut...Terbabas Di Gua Musang

mstar.com.my
Rabu April 13, 2011
Peniaga Maut, Isteri Parah Kereta Terbabas Di Gua Musang

GUA MUSANG: Seorang peniaga terbunuh manakala isterinya parah apabila kereta yang mereka naiki terbabas lalu merempuh tiang elektrik di Kilometer 19, Jalan Gua Musang-Kuala Lipis di sini, awal pagi Rabu.

Sharpan Che Soh, 38, yang memandu kereta itu cedera parah di kepala dan badan dan mati di tempat kejadian.

Isterinya, Yusdiawati Yusof, 30, kini dirawat di Hospital Gua Musang (HGM), kata Ketua Polis Daerah Gua Musang Supritendan Saiful Bahri Abdullah .

Beliau berkata dalam kejadian pada pukul 4 pagi itu, pasangan itu dalam perjalanan dari Kampung Binjai Dua, Kota Baharu menuju ke Kuala Lumpur untuk tujuan perniagaan.

Mayat Sharpan, yang dibedah siasat di HGM, dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Binjai Dua petang ini. -BERNAMA


Suami Maut, Isteri Cedera

GUA MUSANG: Kegembiraan sepasang suami isteri yang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas bercuti enam hari, di kampung untuk bertemu saudara-mara berakhir dengan tragedi memilukan apabila seorang daripada mereka maut dalam kemalangan, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 4 pagi di Kilometer 19 Jalan Gua Musang-Kuala Lipis dekat Kampung Mentera, peniaga, Sharpan Che Soh, 38, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala, manakala isterinya, kerani bank, Yusdiawati Yusof, 30, terselamat walaupun cedera di badan serta dahi dan kini dirawat di Hospital Gua Musang (HGM).

Difahamkan, pasangan suami isteri yang belum mempunyai anak itu, dalam perjalanan dari Kampung Binjai Dua, Kedai Mulong, Kota Bharu, sebelum terbabit kemalangan apabila kereta Toyota Caldina dipandu Sharpan terbabas sehingga merempuh tiang akibat hilang kawalan di selekoh tajam.

Adik Sharpan, Shariful Che Soh, 31, yang bertugas sebagai guru di Sekolah Kebangsaan Sri Wang (SKSW) Gua Musang, berkata kali terakhir dia bertemu abangnya itu ketika mereka berkumpul di kampung Jumaat lalu sebelum pulang ke Gua Musang pada petang Sabtu.

Katanya, pada pertemuan terakhir itu, arwah, anak kedua daripada 11 beradik bersama isterinya masih berada di kampung dan tidak menyatakan bila hendak pulang ke Kuala Lumpur.

“Ketika dalam perjalanan ke sekolah pagi ini (semalam), saya terkejut apabila mendapat panggilan telefon daripada seorang anggota polis memaklumkan kemalangan maut membabitkan abang saya.

“Saya bergegas ke HGM dan sayu melihat mayat arwah. Tidak sangka pertemuan saya dengannya di kampung Jumaat lalu, adalah yang terakhir,” katanya ketika ditemui di Bilik Mayat HGM.

Menurut Shariful, dia bersyukur isteri abangnya terselamat walaupun cedera parah.

“Arwah adalah abang yang ceria dan sentiasa mengambil berat mengenai keadaan kesihatan adik-beradik lain.

“Walaupun tinggal berjauhan kerana menguruskan perniagaan di Kuala Lumpur, dia sentiasa mengingati keluarga di kampung,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian kemalangan itu.

myMetro
14 Apr 2011



2 comments:

  1. tuan punya blog,sy nk tanya pic kt atas tu pic sbenar ke pic hiasan sj...

    ReplyDelete
  2. Pembetulan..arwah dikebumikan di perkukuran masjid larak mukim kota bharu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my