loading...

Saturday, September 1, 2012

Maut terjunam


Inalillahi wainailaihi rojiun  

1 September 2012 
KUANTAN - Seorang lelaki maut selepas kereta yang dipandunya terbabas dan terjunam ke kawasan bangunan Capital Mall dalam kejadian kemalangan yang berlaku kira-kira empat jam selepas detik merdeka ke-55.

Mangsa, Muhd Nur Azizul Abd Jalil, 28 yang memandu kereta  Proton Wira Aeroback dikatakan memandu dari arah lampu isyarat Capital Mall menghala ke Jalan Lim Hoe Lek dekat Sekilau.

Pegawai Penguat kuasa Trafik/Tadbir Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman berkata, dalam kejadian kira-kira jam 4.15 pagi itu, mangsa terlanggar dua batang pokok jenis palma di bahagian kiri jalan sebelum menjunam ke bahagian bawah jalan bersebelahan bangunan Capital Mall.

“Mangsa terbabas sendiri manakala keretanya remuk di bahagian tempat duduk pemandu. Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian badan,” katanya.

Beliau berkata, mangsa dihantar ke Unit Forensik, Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk bedah siasat  dan polis juga masih meneruskan siasatan berkaitan kes itu di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan1987.

Sementara itu, seorang lelaki yang mendakwa rakan mangsa berkata, dia dan beberapa rakan lain sepatutnya bertemu di satu lokasi di Indera Mahkota bagi meraikan hari lahir seorang lagi rakan mereka.

“Kami sudah berjanji untuk bertemu di Indera Mahkota bagi meraikan hari lahir rakan tetapi tidak sempat. Dia pun sudah tiada lagi,” katanya.

Lelaki berkenaan bagaimanapun berkata, dia dan semua rakannya bergegas ke tempat kejadian selepas dimaklumkan mengenai kemalangan itu.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/gagal-kawal-kenderaan-maut-kereta-terjunam-1.80675


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my