loading...

Saturday, September 1, 2012

Potongan maut


Inalillahi wainailaihi rojiun 

1 September 2012 
ULU BENDUL – Seorang pembantu perubatan dari Kolej Pembantu Perubatan Ulu Kinta, Perak maut selepas terlibat dalam kemalangan dekat sini, semalam.

Kejadian berlaku kira-kira jam 12.15 tenghari di kilometer 18 Jalan Seremban-Kuala Pilah.

Jurucakap polis berkata, mangsa, Muaz Hassan Shaari, 21, menunggang motosikal jenis Legenda berwarna merah sendirian dipercayai cuba memotong sebuah kenderaan dari arah Seremban ke Kuala Pilah.

”Bagaimanapun tiba di lokasi, mangsa tidak berjaya memotong sebuah kenderaan di hadapannya lalu hilang kawalan menyebabkan mangsa terbabas dan tercampak ke bahu kanan jalan.

“Pada masa sama, sebuah kenderaan jenis proton wira berwarna biru dari arah Kuala Pilah ke Seremban tidak sempat mengelak lalu melanggar mangsa,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, akibat rempuhan kuat dari kenderaan tersebut, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

“Kerana tidak dapat mengelak, mangsa yang berasal dari kampung Kuala Krau, Temerloh dipercayai meninggal dunia di tempat kejadian kerana kecederaan parah di bahagian kepala dan anggota badan.

“Kereta tersebut terbabas ke kiri jalan dan melanggar kon yang diletakkan di atas jalan tersebut,” katanya kepada Sinar Harian.

Dalam pada itu katanya, pemandu kereta jenis Proton Wira, Adi Rosilawati Shafuddin, 26, yang tinggal di Ulu Bendul tidak mengalami sebarang kecederaan.

Mayat mangsa telah dibawa ke Hospital Tunku Ampuan Najihah (HTAN), di sini untuk dituntut ahli keluarganya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kemalangan-tak-sempat-memotong-kereta-1.80827


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my