loading...

Saturday, August 25, 2012

Maut rempuh pacuan 4 roda

Inalillahi wainailaihi rojiun

25 Ogos 2012
KUANTAN – Seorang pelajar maut selepas motosikal yang ditunggang merempuh bahagian belakang pacuan empat roda di Jalan Kuantan-Kemaman, di sini petang kelmarin.

Dalam nahas kira-kira jam 4 petang itu, mangsa yang dikenali sebagai Ahmad  Raziman Ab. Razak, 16, dari Kampung Seberang Balok, maut ketika menerima  rawatan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) akibat cedera parah di beberapa bahagian badan.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Pahang, Supritendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, ketika kejadian pemandu pacuan empat roda itu dalam perjalanan dari Pelabuhan Kuantan menuju ke Kampung Balok.

Menurutnya, ketika tiba di lokasi nahas, pemandu pacuan empat roda itu memberi lampu isyarat ke kanan dan berhenti untuk masuk ke simpang jalan.

“Mangsa yang menunggang motosikal gagal mengawal motosikalnya lalu merempuh bahagian belakang pacuan empat roda di laluan yang sama.

“Kejadian berlaku di satu laluan lurus dua hala serta keadaan cuaca baik,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuantan, semalam.

Bagaimanapun katanya, pemandu pacuan empat roda itu tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sementara itu, dalam kejadian berasingan, seorang wanita maut selepas motosikal yang dinaikinya merempuh seekor lembu di Kilometer 45, Jalan Simpang Kerayong-Mayam, Bera.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.20 petang kelmarin, mangsa Khadijah Tan, 60, mengalami kecederaan di bahagian dada dan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Klinik Kesihatan Bandar 23, Bera.

Katanya, ketika kejadian, mangsa dalam perjalanan dari Jalan Kumai menuju ke Simpang Kerayong.

“Ketika tiba di tempat kejadian seekor lembu tiba-tiba melintas menyebabkan penunggang motosikal tidak sempat untuk membrek atau mengelak lalu melanggar lembu itu.

“Bagaimanapun, penunggang motosikal hanya mengalami cedera ringan dan menerima rawatan sebagai pesakit luar,” katanya.

Tambahnya, kemalangan berlaku di kawasan ladang kelapa sawit di satu jalan lurus.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/dua-maut-nahas-motosikal-1.78828



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my