loading...

Sunday, June 3, 2012

Kakak Maut Adik Parah



Inalillahi wainailaihi rojiun  

KUANTAN - Perjalanan dua beradik menaiki motosikal dari arah Pekan menghala ke Kuantan berakhir tragedi apabila kenderaan dinaiki mereka terbabit kemalangan di Jalan Kuantan – Pekan di hadapan Sekolah Menengah  Kebangsaan Ubai dekat sini, semalam.

Dalam nahas membabitkan dua kenderaan kira-kira jam 11.45 pagi itu, pembonceng, Nurul Diyana Mohd Hatta, 24, mengalami kecederaan parah dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Manakala adiknya, Mohd Faizul Naim Mohd Hatta, 19, yang menunggang motosikal tersebut mengalami kecederaan parah dan dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan untuk menerima rawatan.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff berkata, dua beradik itu dipercayai dalam perjalanan menuju ke Kuantan.

Menurutnya, ketika tiba di lokasi kejadian, Mohd Faizul dipercayai gagal mengawal motosikalnya lalu melanggar bahagian belakang sebelah kanan sebuah kereta yang diletakkan di tepi jalan.

“Akibat pelanggaran itu, penunggang dan pembonceng tercampak ke atas jalan, manakala mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Mohd Jasmani berkata, mayat mangsa dihantar ke Unit Forensik HTAA untuk bedah siasat sebelum jenazah dituntut keluarga untuk dikebumikan.

“Punca sebenar kejadian masih dalam siasatan dan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/kakak-maut-adik-parah-1.53024

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my