loading...

Monday, March 5, 2012

Maut dirempuh Ketika menukar tayar

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang mahu menukar tayar dengan memberhentikan van dipandunya di tepi jalan menemui ajal selepas dirempuh sebuah kenderaan lain di Kilometer 6 Lebuh Raya Persekutuan berhampiran persimpangan Kerinchi, di sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian jam 6 pagi itu, mangsa, Rajendran Sockalingam, 50, dalam perjalanan pulang ke tempat kerjanya di sebuah hotel di Petaling Jaya dari arah pusat bandar.


Bagaimanapun, tiba di tempat kejadian mangsa memberhentikan kenderaannya di tepi jalan selepas mendapati tayar van berkenaan pancit.

Ketua Polis Trafik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Rusli Mohd Nor ketika dihubungi berkata, ketika mangsa menukar tayar vannya sebuah kereta Volkswagen Scirocco dipercayai dipandu laju melanggar bahagian belakang sebelah kanan van mangsa sebelum merempuh mangsa. “Berikutan rempuhan kuat itu, van mangsa terseret sejauh 10 meter sebelum terbakar. Mangsa mati di tempat kejadian akibat parah di seluruh badan,” katanya.


Menurutnya, pemandu kereta terbabit yang juga wanita cedera ringan akibat daripada impak beg udara yang keluar selepas perlanggaran.


Pasukan bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Pantai dan Taman Desa yang dikejarkan ke tempat kejadian mengambil masa 10 minit untuk memadamkan api.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk dibedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya lagi.


Sementara itu, adik mangsa, Raja Sockalingam, 47, berkata dia difahamkan selepas abangnya berhenti untuk menukar tayar sebelum menyedari dia tidak menyimpan tayar gantian.

“Mendiang menghubungi tempat kerjanya supaya tayar gantian dihantar kepadanya,” katanya.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Matidirempuhtukartayar/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my