loading...

Sunday, February 26, 2012

Mangsa Jerangkap Bonggol



TAIPING – Gara-gara tidak perasan kewujudan bonggol jalan yang baru dibina di Jalan Sultan Abdullah, seorang peniaga, di sini, mengalami kecederaan teruk di kepala dan retak tulang belakang dalam kejadian 22 Februari lalu.

Isterinya, Teh Poh Lin, 52, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 10.20 pagi ketika suaminya, Chong Peng Kan, 62, menunggang motosikal untuk membuka kedai peralatan memancing miliknya berhampiran Balai Bomba dan Penyelamat Taiping.

Menurutnya, sudah menjadi kebiasaan suaminya melalui jalan itu setiap kali ke kedai memandangkan mereka tinggal di Taman Tasik Permai.

“Suami saya tidak perasaan ada bonggol di jalan itu kerana tiada garisan kuning dibina. “Apabila sudah sampai di bonggol, baru ada papan tanda diletakkan,” katanya.

Poh Lin berkata, sepatutnya papan tanda perlu diletakkan beberapa meter daripada bonggol supaya pengguna lebih berhati-hati.

Menurutnya, suaminya mengalami pendarahan dalam kepala dan retak tulang belakangnya selain terpaksa memakai alat pendakap leher.

“Buat masa ini, suami saya masih lemah dan percakapannya kurang jelas kerana masih tidak sedar sepenuhnya.

“Kini, saya terpaksa mengambil cuti untuk menjaga suami dan menanggung kerugian kerana tidak berniaga,” katanya.

Katanya, diharap pihak berkenaan dapat mengambil perhatian terhadap kemala­ngan yang berlaku ke atas suaminya dan tindakan segera perlu dilakukan kerana tidak mahu kejadian sama berulang.

“Sekiranya bonggol itu baru disiapkan dan tidak sempat membina garisan kuning, mereka perlu meletakkan papan tanda sementara supaya semua pengguna tahu,” katanya.

Bagaimanapun, ketika berita ini disiarkan garisan kuning telah dibina di jalan berkenaan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/peniaga-tak-sedar-kewujudan-bonggol-1.27077

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my