loading...

Monday, January 16, 2012

Terhumban ke dalam gaung



PENGKALAN - Dua beranak nyaris maut apabila kereta yang dinaiki terhumban ke dalam gaung selepas didakwa dirempuh sebuah kenderaan lain di Bulatan Pengkalan, di sini, kira-kira jam 4.30 petang, kelmarin.


Ketika kejadian, mangsa, Nasri Katan, 42, bersama ibunya, Samiah Osman, 65, yang menaiki kereta jenis Perodua Kancil dari arah Pekan Alor Gajah ke Durian Tunggal dalam perjalanan pulang selepas melawat anak di sebuah kolej di Simpang Ampat.

Dakwa Nasri, kereta yang dipandunya dirempuh sebuah kereta jenis Proton Wira yang dinaiki empat beranak dan dipandu seorang lelaki berusia lingkungan 30-an sebaik hampir melepasi bulatan berkenaan.

“Sebelum itu, kereta terbabit merempuh pintu penumpang belakang sebelah kiri hingga menyebabkan saya hilang kawalan dan berpusing beberapa kali sebelum terhumban ke dalam gaung sedalam kira-kira tujuh meter.

“Ketika itu, Allah SWT sahaja yang tahu betapa berderaunya darah saya sambil menjerit ‘Allah’ sehingga kereta berhenti sendiri selepas meredah rimbunan semak dalam gaung itu. Sementara emak berada dalam keadaan lemah sebaik kereta terhenti.

“Saya terkejut kerana ketika itu sedangv rancak berborak dengan emak. Tiba-tiba kereta saya dirempuh kereta berkenaan yang dari arah Machap,” katanya.

Bagaimanapun, Nasri dan ibunya bersyukur kerana tidak mengalami sebarang kecederaan dan semasa kejadian, mereka turut dibantu orang awam yang melalui jalan berkenaan.

Menurut Nasri, disebabkan dia dan ibunya terselamat, dia enggan memanjangkan masalah itu, sebaliknya pemandu Proton Wira itu menuju ke Balai Polis Trafik Daerah (IPD) Alor Gajah untuk membuat laporan polis.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, mengesahkan ada menerima laporan berhubung kejadian dan siasatan akan dijalankan bagi mencari punca sebenar kemalangan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kancil-masuk-gaung-7-meter-1.18598
hmetro.com.my/articles/Berpusingmasukgaung/Article

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my