loading...

Saturday, January 21, 2012

Maut Rempuh Pokok


Inalillahi wainailaihi rojiun

KOTA BHARU- Seorang lelaki maut manakala dua penumpang cedera apabila kereta jenis Proton Wira yang dinaiki melanggar sebuah pokok berhampiran Jambatan Kampung Baung, di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira 1.15 petang itu, mangsa Wan Hezlen Wan Arffin, 35, maut di tempat kejadian, sementara dua penumpang Norlidiana Noor, 24, yang duduk di hadapan serta adiknya yang duduk di belakang, Norsyamimie Noor, 12, yang cedera dan sedang dirawat di Wad Kecemasan Hospital Raja Perempuan Zainab ll (HRPZ II).

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, pemandu kereta berkenaan Wan Hezlen Wan Ariffin maut di tempat kejadian, selepas mengalami kecederaan parah di bahagian dada.

”Penumpang kereta berkenaan yang berada di sebelah tempat duduk, pemandu, Norlidiana cedera di bahagian kepala dan lulut, manakala adiknya Norshamimi yang berada di bahagian belakang mengalami kecederaan di mulut.

”Kereta jenis Proton Wira yang dipandu mangsa dari arah Kota Bharu menghala ke Pengkalan Chepa dipercayai hilang kawalan dan melanggar simen pengadang di bahu kiri jalan sebelum merempuh sebatang pokok,” katanya.

Azham berkata, kes ini disiasat bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan jalan 1987.

Sementara itu, Seorang saksi Noor Hisyam Daud, 36, berkata, ketika kejadian dia sedang makan tengah hari bersama keluarga dan kemudiannya dikejutkan dengan dentuman kuat dari arah luar rumahnya yang terletak kira-kira 100 meter dari kawasan tersebut.

Hisyam berkata, akibat terkejut dengan bunyi dentuman itu, dia terus keluar untuk melihat sendiri apa yang berlaku.

”Sebaik sahaja keluar dari rumah saya lihat sebuah kereta melanggar pokok sambil orang ramai turut mengerumuni kawasan tersebut.

“Kereta terbabit yang dinaiki tiga orang termasuk seorang lelaki, wanita dan kanak-kanak,” kata Hisyam ketika ditemui di tempat kejadian.

Al-Fatihah

Sumber: sinarharian.com.my/edisi/kelantan/pemandu-maut-dua-cedera-1.19404

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my