loading...

Sunday, June 12, 2011

Brek Lori Pasir Gagal Berfungsi


KUALA TERENGGANU- Seorang pemandu lori pasir berdepan dengan detik mencemaskan, sebelum merempuh pembahagi jalan dan tiang lampu di depan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu di Jalan Sultan Omar bagi mengelak bertembung dengan kereta lain, kira-kira jam satu tengah hari semalam

Razak Chik, 59, yang dalam perjalanan dari Batu Enam menghala ke Jalan Pejabat di sini berkata, dia membawa muatan tar untuk projek meratakan jalan di situ.

Ketika menceritakan detik mencemaskan itu, Razak berkata, sebaik tiba di depan IPK Terengganu itu, lampu trafik di persimpangan Jalan Sultan Omar itu berwarna merah dan dia memperlahankan kenderaan.

Bagaimanapun katanya, brek gagal berfungsi dan dia cuba menggunakan brek tangan, namun ia juga tidak berhasil menyebabkan lori terus bergerak.



“Melihatkan kereta banyak di hadapan, saya mengambil tinda-kan pantas dengan membelok ke tengah di pembahagi jalan untuk memberhentikan kenderaan sebelum merempuh sebuah tiang lampu di situ,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini, semalam.

Menurutnya, akibat pelanggaran itu, menyebabkan tangki air lorinya pecah namun masih boleh bergerak.

Namun katanya, dia bersyukur kerana insiden itu tidak mengakibatkan sebarang kemalangan jiwa dan dia juga tidak mengalami sebarang kecederaan, hanya sebuah kereta Perodua Myvi remuk di bahagian bumbung akibat terkena lampu hiasan jalan di situ.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan masih menyiasat punca sebenar insiden itu berlaku.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my