loading...

Wednesday, June 15, 2011

Tiga peniaga nyaris maut


BATU 31 - Tiga peniaga nyaris maut apabila kenderaan yang dinaiki, terlibat dalam kemalangan di Kampung Batu 31,di sini kira-kira jam 6.20 pagi semalam.

Kemalangan yang melibatkan lori kecil dan kenderaan jenis Mitsubishi Storm itu menggemparkan penduduk apabila turut melanggar sebuah rumah kedai di sini.

Bagaimanapun, ketiga-ketiga mangsa yang terlibat hanya mengalami kecederaan ringan dan dirawat sebagai pesakit luar, walaupun kenderaan yang dinaiki rosak teruk dan terbakar.

Pemilik rumah kedai terbabit, Anuar Berang, 51, berkata, ketika kejadian dia dan isteri bersiap-siap untuk menunaikan solat subuh.

Katanya, dentuman kuat dan bunyi hon menyebabkan dia terkejut lantas berlari keluar rumah bagi melihat kejadian yang berlaku.

“Bunyinya macam perang, ketika keluar rumah saya melihat seorang mangsa (kelindan lori) terbaring di hadapan rumah saya, manakala pemandunya pula berada dalam lori namun dalam keadaan sedar dan selamat.

“Manakala pemandu Mitsubishi Storm pula berlari ke arah saya apabila kenderaan yang dinaikinya terbakar, tanpa berlengah saya menyerahkan alat pemadam api kepadanya namun gagal menyelamatkan kenderaannya.

“Kejadian tersebut sangat mengejutkan dan saya menjadi kelam kabut sampai tidak tahu yang mana mahu ditolong terlebih dahulu. Syukurlah semuanya selamat,” kata anggota Bomba dan Penyelamat Daerah Kuala Krai itu.

Turut mengalami kerosakan, kereta jenis Wira milik Anuar yang diletakkan di hadapan rumah kedainya itu.

Anuar berkata, kedua-dua kenderaan tersebut dipercayai dari arah Kota Bharu ke Kuala Krai untuk menghantar ayam dan sayur-sayuran

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my