loading...

Monday, April 18, 2011

Gara-gara Tertidur


TANAH MERAH - Gara-gara tertidur ketika dalam perjalanan ke tempat kerja pagi kelmarin, tiga kereta yang diletakkan di hadapan rumah kedai di Kampung Salak di sini, rosak teruk dilanggar seorang lelaki.

Ketika kejadian kira-kira jam 6.40 pagi itu, lelaki berusia lingkungan 30-an dipercayai dalam perjalanan ke tempat kerjanya di Machang.

Disebabkan tertidur ketika memandu, pemandu kenderaan itu gagal mengawal kenderaannya lalu merempuh kereta Mazda, Alza dan Honda yang diletakkan sederet di hadapan rumah kedainya itu.

Anak pemilik kenderaan yang dirempuh dikenali sebagai Adri,22, berkata, kesan pemandu menekan brek jelas dapat dilihat di atas jalan.

“Ketika kejadian, saya sedang tidur dan dikejutkan emak yang memberitahu keretanya baru dua minggu dibeli dilanggar.

“Saya terus bergegas keluar dan melihat bukan sahaja kereta emak yang rosak malah kereta ayah dan juga jiran turut rosak,” katanya kepada Sinar Harian.

Adri berkata, hasrat pemandu mahu ke tempat kerja pagi kelmarin terbantut berikutan kejadian itu.

Menurutnya, kejadian menyebabkan kereta mangsa rosak teruk pada bahagian belakang selepas merempuh tiang rumah kedai dan berpusing merempuh sebatang lagi tiang sehingga bahagian hadapan kereta berputar menghala ke arah Pasir Mas.

“Pemandu dalam perjalanan dari arah Pasir Mas, tetapi kemalangan menyebabkan kereta berpusing arah sebaliknya.

“Bagaimanapun pemandu tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/sh/kelantan/content/story8992723.asp

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my