loading...

Sunday, September 24, 2017

Enam motosikal 'rebah' dalam terowong


SEKURANG-kurangnya enam motosikal yang sedang berkonvoi, terbabit dalam kemalangan dalam Terowong Genting Sempah, dekat Bentong, petang kelmarin.

Rakaman dipercayai kamera litar tertutup (CCTV) dalam terowong memaparkan kejadian itu turut tular di media sosial sejak malam kelmarin.

Syarikat konsesi Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) ANIH Berhad dalam kenyataan mengesahkan kejadian berlaku kira-kira 5.35 petang.


“Kami sebagai syarikat konsesi KLK memaklumkan kemalangan dalam Terowong Genting Sempah yang rakamannya sedang tular menerusi Facebook berlaku pada 5.35 petang semalam (Sabtu).

"Kejadian membabitkan dua motosikal bergesel sesama sendiri dan jatuh di laluan kanan. Susulan kejadian, seorang penunggang mengalami kecederaan ringan.

"Kemalangan itu dapat dikawal sepenuhnya oleh petugas LPT Ronda,” katanya.

Dalam video itu, sebuah motosikal yang berada di garisan tengah cuba memotong dua kereta apabila ia bergesel dengan sebuah lagi motosikal.

Pergeselan itu menyebabkan sebuah kereta di lorong kanan tidak sempat mengelak dan melanggar salah satu motosikal berkenaan yang kemudian terjatuh ke bahu jalan.

Tiga motosikal yang berada di belakang tidak sempat mengelak daripada merempuh sebuah motosikal yang jatuh.

Sementara itu, polis yang dihubungi menyatakan seorang mangsa yang cedera ringan dalam kemalangan itu diberi rawatan awal di lokasi dan siasatan lanjut sedang dilakukan

Sumber: https://www.hmetro.com.my/utama/2017/09/266493/enam-motosikal-rebah-dalam-terowong-metrotv

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my