loading...

Tuesday, December 27, 2016

Masih ada pemandu degil


BUKAN semua pemandu tetapi banyak sudah bukti rakaman video oleh petugas kecemasan yang menunjukkan sesetengah pemandu kenderaan di Malaysia yang menggunakan laluan kecemasan semasa berlaku kemalangan.

Terbaru, sebuah trak bomba menghadapi perjalanan sukar menuju ke lokasi kemalangan di Johor dek sikap 'sampah' sesetengah pemandu ini.

Menurut laporan Free Malaysia Today, perjalanan trak bomba dari Jabatan Bomba dan Penyelamat Kulai dilambatkan oleh kenderaan yang memenuhi laluan kecemasan.

Perakam video tersebut juga menunjukkan trak bomba diekori oleh pemandu lain yang menggunakan laluan kecemasan.

Bagaimanapun, kesemua nombor plat kenderaan berkenaan jelas kelihatan dan warga laman sosial menyeru supaya pihak bertanggungjawab menyaman mereka.

Ramai juga pelayar yang memuji 'abang-abang' bomba dan petugas kecemasan kerana terpaksa berhadapan dengan senario menjengkelkan ini pada setiap operasi.

"Mohon kenderaan bomba dilengkapi kamera rakaman hadapan," kata Nurul di laman Facebook.

"Cadangan supaya setiap kenderaan polis, bomba, ambulans dan pihak-pihak yang menjalankan kerja kecemasaan di pasang alat camera pada kenderaan tersebut seperti polis luar negara, banyak faedahnya.. (1) Boleh saman kereta-kereta yang menghalang (2) mencegah rasuah jika berlaku kerana camera perlu dipasangkan sewaktu membuat kerja-kerja kecemasan," kata Keropok di laman sosial sama.

Rakaman Video


1 comment:

  1. Alhamdulillah semoga atas bantuan ki witjaksono terbalaskan melebihi rasa syukur kami saat ini karna bantuan aki sangat berarti bagi keluarga kami di saat kesusahan dengan menanggun 9 anak,kami berprofesi penjual ikan di pasar hutang saya menunpuk di mana-mana sempat terpikir untuk jadikan anak bekerja tki karna keadaan begitu mendesak tapi salah satu anak saya melihat adanya program pesugihan dana gaib tanpa tumbal kami lansung kuatkan niat,Awalnya suami saya meragukan program ini dan melarang untuk mencobanya tapi dari yg saya lihat program ini bergransi hukum,Saya pun tetap menjelaskan suami sampai dia ikut yakin dan alhamdulillah dalam proses 1 hari 1 malam kami bisa menbuktikan bantuan aki melalui dana gaib tanpa tumbal,Bagi saudara-saudaraku yg butuh pertolongan
    silahkan hubungi
    Ki Witjaksono di:0852-2223-1459
    untuk lebih jelas kunjungi blog
    KLIK-> PESUGIHAN TANPA TUMBAL

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount