loading...

Sunday, January 12, 2014

Pengusaha kilang perabot maut


12 Januari 2014
IPOH - Seorang pengusaha kilang perabot maut manakala dua rakannya cedera setelah kereta Honda City dinaiki mereka terbabas dan melanggar besi pengadang jalan di Kilometer 280 Lebuhraya Utara Selatan berhampiran Plaza Tol Ipoh Selatan, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, pemandu kereta, Loh Chee Peng, 29, dari Kajang, Selangor bersama  dua rakannya yang juga pengusaha kilang perabot berusia 29 tahun dan seorang pekerja warga Myanmar berusia 25 tahun dalam perjalanan pulang ke rumah dari Kedah ke Kuala Lumpur.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Ipoh, Deputi Superintendan Wan Sharuddin Wan Omar berkata, kereta dipandu Chee Peng tiba-tiba hilang kawalan sebaik tiba di lokasi kejadian.

Menurutnya, sewaktu kejadian, keadaan jalan licin akibat hujan lebat sejak awal pagi.

“Akibatnya, kereta dipandu mangsa terbabas dan berpusing beberapa kali sebelum melanggar besi pengadang jalan.

“Kemalangan itu  menyebabkan Chee Peng cedera parah dan dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk rawatan.

“Dua penumpang lelaki yang terbabit dalam kemalangan itu hanya cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di hospital sama,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Wan Sharuddin berkata, mangsa disahkan meninggal dunia pada jam 11.09 malam, lima jam selepas kemalangan itu kerana mengalami kecederaan parah di kepala dan beberapa bahagian badan lain.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Wan Sharuddin berkata, orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung insiden itu diminta tampil segera membantu siasatan.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/tauke-perabot-maut-dua-rakan-cedera-1.239753



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my