loading...

Monday, December 23, 2013

Tukang Masak Hospital Rentung Kemalangan



Inalillahi wainailaihi rojiun

24 Disember 2013
SUNGAI PETANI - Seorang kakitangan Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani rentung dalam kebakaran kereta dipercayai terbabas di Jalan Sungai Petani-Bedong berhampiran stesen minyak lebih kurang 7.40 malam kelmarin.

Mangsa, Mohd Shamshuri Osman, 35, dari Kampung Lebai Ali yang bekerja sebagai tukang masak di HSAH sejak beberapa tahun lalu terbabit dalam kemalangan ngeri itu semasa dalam perjalanan pulang dari tempat kerja.

Kemalangan dikatakan berlaku apabila mangsa yang memandu dari arah Sungai Petani ke Bedong bertembung dengan sebuah lori treler yang datang dari arah bertentangan.

Difahamkan, Mohd Shamshuri yang memandu kenderaan jenis Proton Saga BLM dipercayai hilang kawalan, sebelum merempuh lori treler terbabit yang sarat dengan muatan papan lapis.

Rempuhan kereta yang dinaiki mangsa mengenai bahagian tangki minyak lori treler berkenaan mengakibatkan kedua-dua kenderaan terbabit hangus terbakar.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Petani, Timbalan Penguasa Bomba Rosdi Ismail berkata, panggilan diterima jam 7.45 malam dan sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Petani dikejarkan ke lokasi kejadian seminit kemudian.

Menurutnya, api berjaya dikawal sepenuhnya pada jam 8.03 malam.

“Kebakaran melibatkan sebuah lori treler membawa muatan papan lapis dan seorang mangsa yang didapati berada dalam sebuah lagi kereta maut terbakar,” katanya.

Bagaimanapun, pemandu lori treler dikatakan sempat menyelamatkan diri.

Mayat mangsa yang berjaya dikeluarkan sejurus kemudian dihantar ke Jabatan Forensik HSAH untuk dibedah siasat.





Suara hilang ditelan api

Sungai Petani: “Sedih sangat apabila teringat lelaki itu menjerit meminta tolong dari dalam kereta yang terbakar sebelum suaranya hilang. Pasti dia menderita sebelum nyawanya habis.

“Saya amat terkilan kerana tidak mampu berbuat apa-apa bagi menyelamatkannya walaupun sudah membawa bersama alat pemadam api kerana ketika itu api yang membakar kereta sudah terlalu besar,” kata remaja lelaki, A Arvin, 18, saksi kemalangan yang menyebabkan Mohd Shamshuri Osman, 34, rentung dalam keretanya di Sungai Lalang di sini, kelmarin.

Menurutnya, dia berada di depan sebuah kedai berhampiran tempat kejadian bersama beberapa rakan apabila terdengar dentuman kuat dan melihat api membakar kereta Proton Saga BLM.

“Saya berlari sambil membawa alat pemadam api dengan harapan dapat memadam api bagi menyelamatkan mangsa, tetapi api terlalu marak. Saya hanya mendengar jeritan meminta tolong beberapa kali sebelum suaranya hilang ditelan api.

“Ketika itu api mula menyambar kepala treler dan saya takut ada letupan,” katanya dengan nada sedih, semalam.




VIDEO




Al-Fatihah

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/Suarahilangditelanapi//Article?BeritaUtama
http://www.sinarharian.com.my/tukang-masak-hospital-rentung-1.233584
http://www.ntv7.com.my/7edition/local-en/COOK_DIES_IN_BURNING_CAR_FOLLOWING_CRASH.html




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my