loading...

Monday, September 3, 2012

Pemandu Lori Pitam


AYER KEROH –Akibat pitam ketika memandu, seorang pemandu lori gagal mengawal kenderaannya lalu merempuh belakang sebuah kereta yang sedang menunggu giliran mengambil tiket di Plaza Tol Ayer Keroh, di sini, petang kelmarin.

Dalam kemalangan kira-kira 4.30 petang itu, Mat Rashid Sahid, 58, dalam perjalanan ke Klang, merempuh belakang kereta jenis Proton Waja. Menurut anak lelaki pemandu lori berkenaan, Hafizul Hafiz, 26, yang kebetulan berada di negeri ini berkata, bapanya dalam perjalanan pulang selepas selesai menghantar makanan ternakan di Bandaraya Melaka.

“Saya baru pulang dari menghadiri satu majlis perkahwinan di bandar Melaka dan tiba-tiba mendapat panggilan dari ayah, mengatakan dia mengalami pitam dan telah melanggar sebuah kereta di Plaza Tol Ayer Keroh.

“Sebaik saya tiba di tempat kejadian, saya mendapati ayah dalam keadaan lemah dan kepalanya tertangkup di stereng lori,” katanya.

Berikutan kejadian itu, Mat Rashid terpaksa dipapah keluar anggota dari Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) sebelum dihantar ke Hospital Melaka, di sini untuk menerima rawatan.

Sementara itu, pemandu Proton Waja terbabit, Mohamad Har Md. Ali, 53. berkata, dia dalam perjalanan untuk menghantar anak perempuannya ke sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) di Serdang, Selangor.

Menurut Mohamad Har, kejadian itu menyebabkan kenderaan miliknya remuk di bahagian belakang dan hadapan kerana turut melanggar sebuah lagi lori seberat satu tan di hadapan.

Bagaimanapun, katanya, beliau bernasib baik apabila isterinya, Hamlah Haron, 49, dan tiga anak berusia 9, 11 dan 19 tahun yang turut berada di dalam kereta tidak mengalami sebarang kecederaan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/akibat-pitam-ketika-memandu-pemandu-lori-rempuh-kereta-1.81245


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my