loading...

Sunday, April 22, 2012

Tak Sempat Kirim Wang Untuk Ibu

Inalillahi wainailaihi rojiun

MELAKA: “Saya lihat ada kemalangan ketika melintas jalan tadi (semalam) dan mangsa ditutup dengan kain putih. Tak sangka, rupa-rupanya rakan sekuliah saya yang jadi mangsa,” kata mahasiswa Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), Mohd Farhaan Kamaruzaman, 23.

Dia berkata demikian ketika berada di sisi mayat rakannya, Muhammad Nabil Wazir, 20, yang terbunuh dalam kemalangan di Jalan Ayer Keroh Lama, dekat sini, petang kelmarin.


Dalam kejadian 3 petang, arwah dalam perjalanan ke Bank Simpanan Nasional (BSN) dari Kolej Kediaman UTeM Murni di Taman Bukit Beruang Murni, Bukit Beruang, dekat sini, sebelum motosikal ditungganginya terbabit kemalangan dengan sebuah kereta dipandu seorang wanita di selekoh berhampiran Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC), dekat sini.

Menurut Mohd Farhaan, mangsa yang berasal dari Taman Rawang Perdana, Selangor mahu memasukkan wang untuk ibunya, namun hasratnya tidak kesampaian apabila terbunuh dalam kemalangan.

“Arwah sempat beritahu dia mahu ke BSN untuk masukkan wang ke dalam akaun ibunya dan mahu meminjam motosikal saya.


“Bagaimanapun, dia meminjam motosikal rakan lain dan keluar dari asrama kolej, jam 2.30 petang sendirian.

“Saya hanya mengetahui dia terbabit kemalangan apabila dihubungi rakan dan terus datang ke sini. Sebetulnya, saya perasan kemalangan ini dan sangkakan arwah berhenti melihatnya kerana saya lihat motosikalnya dalam keadaan bertongkat tegak dan tidak kelihatan seperti ada kerosakan,” katanya.


Menurutnya, dia cuba menghubungi nombor telefon arwah, namun dijawab oleh rakan lain kerana ia ditinggalkan di bilik asrama.

Menurutnya, penuntut tahun pertama semester jurusan Kejuruteraan Mekanikal (Rekabentuk dan Pembuatan) itu juga tidak menunjukkan perubahan pelik sebelum kejadian dan dia juga pelajar rajin, warak dan aktif dalam persatuan di universiti.


Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Lihatmayatkawan/Article/artikelMA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my