loading...

Tuesday, November 1, 2011

Berpantang Maut Sebelum Ajal



LIPIS - Seorang wanita yang mengandung berpantang maut sebelum ajal apabila kereta yang dipandunya terbabas sebelum melanggar besi pengadang jalan dalam satu kemalangan dekat Jeram Bungor, petang kelmarin.

Lebih mencemaskan lagi apabila kepala wanita berkenaan nyaris ditembusi besi pengadang jalan terbabit.

Dalam kejadian itu, mangsa yang baru sahaja menghabiskan cuti hujung minggu di Temerloh sedang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lipis.

Ketika sampai di tempat kejadian, dia gagal mengawal kenderaan dan merempuh pembahagi jalan menyebabkan keretanya remuk teruk di bahagian depan.

Bagaimanapun, wanita terbabit selamat kerana hanya mengalami pendarahan di hidung dan menerima rawatan lanjut di Hospital Lipis.

Seorang saksi yang enggan dikenali berkata, ketika kejadian dia bersama ibunya sedang memandu di belakang kereta mangsa sebelum melihat kenderaan yang dipandu mangsa terbabas ke bahu jalan dan menghentam pembahagi jalan.

“Saya terkejut kerana kejadian berkenaan berlaku di depan mata saya. Saya bersama pemandu lain yang melalui jalan berkenaan bertindak menghentikan kereta dan membantu mangsa.

“Orang ramai juga bertindak menanggalkan bateri kereta mangsa bagi mengelakkan berlakunya letupan berikutan asap tebal keluar dari kenderaan,” katanya.

Sehingga tengah hari semalam mangsa belum membuat sebarang laporan kepada Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Lipis.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my