loading...

Friday, October 14, 2011

Pertembungan Dua Motosikal

 Inalillahi wainailaihi rojiun

KUANTAN - Dua penunggang terbunuh apabila motosikal mereka bertembung sesama sendiri dalam kemalangan di Kilometer 47, Jalan Kuantan-Kemaman dekat Chendor di sini, awal pagi semalam.

Mangsa yang dikenali sebagai, Tuan Mohamad Izzat Tuan Othman, 21 dan Rahmatnor Rashid, 23, masing-masing berasal dari Kijal dan Pasir Panjang, Kuala Terengganu mati di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohd. Jasmani Yusoff berkata, ketika kejadian kira-kira jam 3.30 pagi, Tuan Mohamad Izzat dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas bertemu rakan di Sungai Ular manakala Rahmatnor pula dari arah Kuala Terengganu menuju ke Kuala Lumpur.

“Ketika tiba di lokasi, Tuan Mohamad Izzat yang menunggang motosikal Honda EX5 dipercayai terbabas dan masuk ke laluan bertentangan dan bertembung dengan motosikal Modenas yang ditunggang Rahmatnor yang datang dari arah hadapan,” katanya di sini, semalam.

Beliau berkata, pertembungan itu mengakibatkan kedua-dua mangsa tercampak ke atas jalan dan meninggal dunia di tempat kejadian.

“‘Hasil bedah siasat yang dijalankan ke atas mayat dua mangsa itu mendapati punca kematian adalah kecederaan parah pada bahagian kepala dan dada,” katanya.

Jasmani berkata, mayat mangsa dituntut ahli keluarga mereka dan dibawa pulang ke kampung masing-masing untuk urusan pengebumian.

Al-Fatihah

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my