loading...

Friday, September 2, 2011

Remaja Putus Kaki


KULIM- Seorang remaja lelaki berusia 24, putus kedua belah kakinya apabila motosikal jenis Yamaha RXZ yang ditunggangi mangsa merempuh motosikal jenis sama di hadapannya sebelum terseret ke pembahagi jalan.

Mangsa ditemui di tengah jalan arah bertentangan dalam keadaan parah.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, kemalangan berlaku kira-kira jam 2 pagi kelmarin apabila mangsa dan empat rakan lain datang dari arah Baling menuju ke Butterworth.

Katanya, mangsa yang cedera parah ditemui terbaring di tengah jalan arah bertentangan.

“Kejadian melibatkan lima motosikal dan dua kereta. Kesemua kenderaan terlibat dari arah sama.

“Seorang penunggang motosikal yang berada di hadapan telah merempuh bahagian belakang sebelah kanan sebuah kereta lalu terjatuh sebelum dilanggar oleh mangsa yang tidak sempat memberhentikan motosikalnya.

“Akibat rempuhan kuat itu, mangsa bersama motosikal tunggangannya terseret ke pembahagi jalan. Kedua-dua belah kaki mangsa putus dan mangsa tercampak di laluan bertentangan,” katanya.

Ghuzlan berkata, mangsa yang cedera dibawa ke unit kecemasan Hospital Kulim untuk mendapatkan rawatan. Kedua-dua kaki mangsa yang terputus ditemui di bawah pembahagi jalan. Kaki mangsa gagal disambung semula kerana kecederaan parah dialaminya.

Sehingga kini, mangsa yang parah dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) manakala tiga lagi dirawat di wad.

Seorang daripada penunggang motosikal terlibat cedera ringan dan menerima rawatan pesakit luar. Kes disiasat bawah Seksyen 43 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my