loading...

Friday, July 8, 2011

Tiada lampu isyarat

SIMPANG LIMA – Keadaan lalu lintas di jalan besar Butterworth-Taiping dari Sungai Rawa Simpang Lima ke Pekan Bagan Serai mampu mengundang bahaya sekiranya tiada kemudahan lampu isyarat disediakan.


Seorang penduduk, Jamaluddin Hassan, 49, berkata, laluan yang menghubungkan pengguna ke kawasan estet Tali Air kerap digunakan kenderaan berat menyebabkan risiko bahaya bagi kenderaan lain melintas.

Menurutnya, meskipun sudah hampir setahun jalan berkenaan siap dibina, kemudahan lampu isyarat masih belum disediakan.

“Jalan ini sepatutnya mempunyai lampu isyarat kerana berada di tengah-tengah bahagian laluan utama antara pekan Simpang Lima menghala ke Bagan Serai.

“Sudah ada beberapa siri kemalangan berlaku, semuanya gara-gara tiada isyarat berhenti menyebabkan kenderaan yang datang dari arah bertentangan sering tergesa-gesa membelok,” katanya kepada Sinar harian.

Keadaan laluan itu, sebelum ini menyebabkan seorang penunggang parah di bahagian lutut apabila motosikalnya dirempuh kereta yang membelok ke arah persimpangan estet dalam keadaan tergesa-gesa.

Jalan itu juga, dikatakan menjadi laluan pelajar sekolah.

Katanya, kemalangan itu berlaku disebabkan ketiadaan isyarat berhenti.

“Kita tidak mahu lebih banyak kemalangan maut di kawasan ini, sebagai langkah berjaga-jaga, kita harap pihak berkuasa segera meletakkan lampu isyarat,” katanya.

http://www.sinarharian.com.my/sh/perak/content/story9271789.asp

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my