loading...

Sunday, March 13, 2011

Despatch Maut Rempuh Lori


KUALA TERENGGANU - Seorang ‘despatch’ maut apabila kereta yang dipandunya terbabas dan merempuh belakang sebuah lori tangki minyak dalam satu kejadian kemalangan di Jalan Bukit Chendering, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.20 malam, mangsa, Syed Mohd Syaril Syed Ahmad, 23, dari kampung Raja Baran, Chendering maut di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di bahagian kepala dan patah kaki kanan.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Alias Hashim berkata, kereta jenis Satria yang dipandu mangsa dikatakan hilang kawalan apabila melanggar lopak air di selekoh ketika hujan lebat dan terus terbabas ke kiri jalan sebelum merempuh belakang sebuah lori tangki minyak yang berada di bahu jalan.

“Kereta Satria milik mangsa remuk teruk di bahagian hadapan manakala mangsa yang tersepit di bahagian pemandu berjaya dikeluarkan oleh anggota bomba,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Mayat mangsa dibawa ke Bilik Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu untuk dibedah siasat.

Mangsa yang baru menamatkan pengajian pada November tahun lalu dalam Jurusan Diploma Kejuruteraan Elektrik di Politeknik Ungku Omar, Ipoh selamat dikebumikan kira-kira jam 12 tengah hari semalam di Tanah Perkuburan Islam kampung Raja Baran, Chendering.

Sementara itu, menurut pemandu lori terbabit, Mohd Shamsuddin Abdullah, dia yang dalam perjalanan dari Kuantan menuju ke Kota Bharu, Kelantan memberhentikan kenderaan itu di bahu jalan untuk berhenti minum di sebuah gerai berhampiran.

“Ketika dalam perjala-nan, hujan sangat lebat jadi saya berhenti minum sekejap dan ketika hendak meneruskan perjalanan semula, secara tiba-tiba, saya terdengar bunyi dentuman yang begitu kuat.

“Saya sangka tayar lori belakang pancit namun begitu terkejut selepas mendapati ada sebuah kereta berada di bawah lori saya,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my