loading...

Sunday, October 1, 2017

Anggota Polis Skudai Maut



JOHOR BAHRU - Seorang anggota polis maut apabila motosikal yang ditunggangnya merempuh sebuah kereta yang dipandu seorang remaja di Kilometer ke 24 Johor Bahru menghala Pontian.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.40 tengah malam itu, mangsa, Rashkhairul Aqil Raszali, 23 yang bertugas di Balai Polis Skudai meninggal dunia ditempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah di bahagian badan dan kepala.

Ketua Polis Iskandar Puteri, Assisten Komisioner Noor Hashim Mohamad berkata siasatan awal mendapati kemalangan berlaku kerana mangsa gagal mengelak sebuah kereta yang memasuki laluannya secara tiba-tiba.


"Mangsa difahamkan dalam perjalanan pulang selepas tamat tugas sentri lokap di Balai Polis Skudai. Ketika kejadian mangsa berada di lorong kanan gagal mengelak sebuah kereta jenis Produa Myvi yang tiba-tiba memasuki laluannya.

"Berdasarkan daripada maklumat, pemandu kereta berusia 20 tahun itu dipercayai mahu membuat pusingan U ketika kejadian. Kami juga memeriksa keadaan jalan yang mana ketika itu cuaca baik serta mempunyai lampu jalan," katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Noor Hashim berkata, pemandu kereta tersebut kemudiannya ditahan reman tiga hari bermula semalam, selepas tampil di balai polis berhampiran sejurus selepas kejadian.

"Pemandu mempunyai lesen memandu tetapi kita akan lakukan siasatan lanjut berhubung kejadian ini. Orang awam yang mempunyai maklumat juga dimohon untuk memberi kerjasama bagi membantu siasatan," katanya.

Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/anggota-polis-maut-rempuh-kereta-1.737215

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my