loading...

Sunday, December 4, 2011

Dua wanita maut rempuh treler

SEREMBAN- Dua wanita maut selepas kereta yang dinaiki mereka merempuh sebuah lori treler di Kilometer 285, Lebuhraya Utara-Selatan arah Selatan, di Nilai, dekat sini awal pagi ini.

Jurucakap polis berkata kejadian berlaku pada kira-kira pukul 5.55 pagi semasa Khow Kim Lan, 29, dan Lau Wong Yee, 27, dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Senawang dari Kuala Lumpur.

Beliau berkata kedua-dua sahabat itu maut selepas kereta Perodua Kelisa yang dinaiki mereka merempuh bahagian belakang lori treler yang sedang berhenti di lorong kecemasan.

"Pemandu kereta itu dipercayai gagal mengawal kenderaan lalu merempuh bahagian belakang lori treler yang sedang mengalami kerosakan tayar itu," katanya.

Menurutnya rempuhan kuat itu menyebabkan Khow maut di tempat kejadian manakala rakannya, Lau meninggal dunia kira-kira pukul 9.15 pagi tadi, di Unit Kecemasan Hospital Tuanku Jaafar akibat kecederaan parah di bahagian kepala dan badan.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik Negeri ASP Abd Halil Hamzah ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Katanya mayat kedua-dua wanita itu dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar untuk bedah siasat dan sudah dituntut keluarga masing-masing hari ini.

"Buat masa ini punca sebenar kejadian masih dalam siasatan dan kami minta saksi kejadian untuk tampil bagi membantu siasatan," katanya.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my