loading...

Monday, December 5, 2011

Warga emas maut dirempuh motosikal

Inalillahi wainailaihi rojiun

TUMPAT – Seorang warga emas maut apabila dirempuh motosikal ketika melintas jalan berdekatan dengan Masjid Kampung Kok Keli di sini, pagi semalam.

Mangsa, Munah Sulaiman, 84, maut di tempat kejadian apabila mengalami kecederaan parah di kepala selepas dirempuh motosikal tersebut yang dalam perjalanan dari Kampung Sungai Pinang menghala ke Tumpat.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi, mangsa dikatakan melintas jalan di hadapan rumahnya untuk ke kedai di seberang jalan bagi membeli kuih muih untuk sarapan pagi.

Anak mangsa, Zaharah Dollah, 53, berkata, sebelum ibunya melintas jalan itu, dia ada berpesan agar ibunya berhati – hati ketika melintas walau pun memang menjadi kebiasaan ibunya ke kedai itu sekiranya dia tidak memasak.

“Pagi itu saya sedang mengunting pokok bunga di halaman rumah, bila nampak ibu saya turun dari rumah saya sempat berpesan hati-hati ketika melintas,” katanya.

Menurutnya, tiba–tiba dia terdengar bunyi seperti motosikal berlanggar dan apabila dipandangnya kelihatan ibunya terbaring di atas jalan tersebut.

“Mungkin sudah ajalnya ketika ibu melintas datang sebuah motosikal yang dipandu laju sehingga tidak sempat mengelaknya,” katanya.

Menurut Zaharah, sehari sebelum kejadian, ibunya ada menunjukkan perubahan apabila tidak mahu bercakap dengannya.

“Saya ingatkan itu hanya perkara biasa maklumlah orang tua, kadang kala perangainya pelik sikit,” katanya ketika ditemui di rumah di Kampung Kok Keli.

Mangsa dihantar ke Hospital Tumpat untuk bedah siasat dan dituntut keluarga kira–kira jam 4 petang untuk dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Kok Keli.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Khalid Munap ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian tersebut.

Al-Fatihah...

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my