loading...

Wednesday, December 7, 2011

Maut Lori Treler Terbalik



SEREMBAN: Seorang pemandu treler yang sarat dengan muatan minyak kelapa sawit maut apabila kenderaan berat dipandunya terbabas sebelum terbalik di Kilometer 254.4, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah utara, di sini, semalam.



Dalam kejadian kira-kira jam 7 pagi, K Silvom, 45, berasal dari Johor Bharu, mati di tempat kejadian dan mayatnya tersepit di tempat duduk pemandu dalam trelernya yang rosak teruk.


Jurucakap polis berkata, kejadian dipercayai berlaku apabila treler berkenaan yang berada di laluan kiri jalan hilang kawalan menyebabkannya terbabas ke kanan lalu melanggar besi penghadang lebuh raya sebelum terbalik.

“Hasil siasatan awal mendapati, mangsa dari arah Johor Bharu ke Pelabuhan Klang untuk menghantar bekalan minyak kelapa sawit dan kemalangan ini tidak membabitkan kenderaan lain.


“Kejadian mungkin berpunca daripada mangsa yang mengantuk menyebabkan treler itu terbabas dan melanggar penghadang jalan,” katanya kepada Harian Metro, di sini, semalam.


Katanya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) untuk dibedah siasat.


Menurutnya, polis masih menjalankan siasatan lanjut dan pada masa sama meminta orang ramai yang mempunyai maklumat tampil membantu siasatan.


Sementara itu, Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban di talian 06-6033222 atau balai polis berhampiran Sementara itu, Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Senawang, Omera Omar berkata, pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu bergegas ke lokasi untuk melakukan kerja menyelamat.


Menurutnya, mayat mangsa yang tersepit dalam treler berjaya dikeluarkan dalam masa 14 minit melalui cermin depan treler yang pecah.

Sumber: Sinar Harian
             myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my