loading...

Saturday, December 10, 2011

Tak Sempat Makan Bubur Asyura


 Inalillahi wainailaihi rojiun

RANTAU PANJANG – Hasrat tiga rakan baik makan bubur Asyura di Golok, Selatan Thailand, tidak kesampaian apabila dua daripada mereka maut kemalangan di Kilometer 10, Kampung Kuala Itik, Jalan Rantau Panjang, Panglima Bayu, kira-kira jam 10.20 pagi semalam.


Berikutan kejadian, Mohamad Aiezat Sharifuddin,21, dari Kampung Jerangau, Tanah Merah yang duduk sebelah pemandu dan Lukmanulhakim Che Kamaruddin, 21, dari Kamung Cherang Lali, Tanah Merah, penumpang belakang maut di tempat kejadian.

Pemandu Proton Iswara, Sazali Muhamad, 21, cedera parah kepala dihantar ke Hospital Daerah Pasir Mas sebelum dirujuk ke Hospital Universiti Sains Malaysia (USM) untuk rawatan lanjut.

Kenderaan yang dinaiki tiga sahabat ini remuk teruk bahagian depan penumpang dan belakang kereta.

Kemalangan dikatakan berlaku apabila mangsa yang melalui selekoh Kampung Kuala Itik tidak dapat mengawal kenderaan lalu merempuh bahagian hadapan lori dari arah bertentangan.

Pemandu lori, Mohd Azman Omar, 28, berkata, sebaik sampai beberapa meter dari tempat kejadian, dia curiga melihat kenderaan dipandu Sazali Muhamad kerana seperti hilang kawalan.

Menurutnya, dia memperlahankan kenderaan dan percaya akan dilanggar kerana jarak kenderaan mereka ketika itu agak dekat.

“Saya sempat memperlahankan lori dan melihat kereta berpusing, serta tidak mampu berbuat apa-apa hanya menunggu apa yang akan berlaku ketika itu.

“Selepas menghentam bahagian penumpang, kereta tersebut jatuh ke tebing,” katanya yang masih terkejut dengan kejadian tersebut.

Mohd Azman berkata, dia turun melihat keadaan mangsa dan kembali ke lorinya kerana tidak sanggup melihat keadaan mangsa ketika itu.

Menurutnya, dia dan Azmi tidak mengalami sebarang kecederaan cuma terkejut dengan kejadian tersebut.

“Disebabkan kemalangan pagi ini, kami batal hasrat ke Kedah untuk mengambil ayam yang sepatutnya dijangka sampai pagi esok dan kembali semula ke Kota Baru sebaik selesai kerja di sana,” katanya.

Sementara itu, Ketua Bahagian Jabatan Siasatan Jenayah Daerah Pasir Mas, Deputi Superintendan Makhetar Yaakob mengesahkan kejadian.

Al-Fatihah

Sumber: Kosmo
             Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my