loading...

Wednesday, December 7, 2011

Rempuh Belakang Lori



Inalillahi wainailaihi rojiun


NUSAJAYA – Seorang lelaki maut apabila motosikal yang ditunggangi merempuh belakang lori dalam kejadian di jalan menuju ke Kota Iskandar, pagi semalam.

Akibat rempuhan pada lori yang diletakkan di lorong kecemasan itu, mangsa, Mahadi Seman, 31, meninggal dunia di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Nusajaya, Superintendan Noor Hashim Mohamad mengesahkan kejadian itu, dan pihaknya dimaklumkan lori tersebut rosak, namun siasatan terperinci akan dijalankan.

“Pemandu lori yang berusia 49 tahun itu telah dikesan, dan siasatan akan dijalankan di bawah Akta Pengangkutan Jalan Seksyen 41(1), Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Sementara itu, rakan mangsa, Zambri Harun, 32, berkata, dia sempat menelefon mangsa yang dikenali hampir 10 tahun lalu itu sebanyak tiga kali, namun tidak dijawab.

Setengah jam kemudian katanya, dia menerima panggilan daripada telefon bimbit mangsa yang membawa perkhabaran bahawa rakannya itu terlibat dalam kemalangan dengan sebuah lori.

“Saya ada telefon mangsa beberapa kali kerana seperti biasa, setiap pagi kami akan bersarapan bersama. Namun beliau tidak menjawab panggilan, tapi ketika itu saya mengandaikan beliau sedang menunggang motosikal.

“Namun pada 8.57 pagi, saya terima panggilan dari polis menerusi telefon bimbit mangsa yang mengatakan beliau terbabit dalam kemalangan,” katanya yang ditemui di lokasi kejadian.

Al-Fatihah

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my