loading...

Sunday, December 4, 2011

Kedai buku dirempuh kereta


JOHOR BAHRU - Sebuah kedai menjual buku dan surat khabat di Jalan Ibrahim, dekat sini,  rosak teruk akibat dirempuh sebuah kereta, pagi semalam.



Kejadian kira-kira jam 7.20 pagi itu hampir meragut nyawa seorang pekerja premis perniagaan berkenaan yang sedang menyusun surat khabar di hadapan kedai.

Pemilik kedai, Habib Rahman, 52, berkata, dia diberitahu oleh seorang rakan yang turut berniaga di premis berhampiran mengenai kejadian berkenaan sekitar jam 7.30 pagi.

"Ketika kejadian, saya masih berada di rumah dekat Taman Impian Emas, Skudai,  sebelum rakan  saya menelefon memberitahu kedai dilanggar kereta jenis Proton Wira dan seorang pekerja saya, S Anand,26, mengalami kecederaan di bahagian kaki.

"Saya terkejut dan terus bergegas ke tempat kejadian  dan mendapati kedai mengalami kerosakan yang teruk. Saya sungguh terkilan kerana dalam tempoh 30 tahun berniaga di sini, inilah kali pertama kejadian ini berlaku," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Asisten Komisioner Zainuddin Yaacob berkata, siasatan lanjut sedang dijalankan bagi mengetahui punca sebenar kejadian itu.

"Siasatan awal mendapati pemandu terbabit dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumahnya dari Singapura. Ketika melalui Jalan Ibrahim, kenderaan yang dipandu hilang kawalan dan merempuh bahagian depan kedai berkenaan berserta pekerjanya," katanya mengesahkan kejadian ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, pemandu kereta terbabit hanya cedera ringan dan akan diambil keterangan bagi membantu siasatan.

"Kedua-dua lelaki yang cedera dihantar ke Hospital Sultanah Aminah bagi mendapatkan rawatan lanjut. Kes disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Sumber: Sinar Harian
             carigold.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my