loading...

Sunday, November 11, 2012

Perodua Kancil rentung terbakar


11 November 2012
BANDARAYA MELAKA - Seorang pesara nyaris maut apabila kereta dinaikinya terbakar bersama serai yang baru diambil di kebunnya untuk dijual, petang kelmarin.

Hashim Mohd, 57, bagaimanapun sempat menyelamatkan diri selepas keluar dari kereta dipandunya sebaik sahaja melihat bonet Perodua Kancil yang tiba-tiba berasap dan mengeluarkan api.

Menurut Hashim, sebelum ke kebun di Kampung Kandang untuk mengambil serai yang hendak dijual, dia pergi ke bengkel mengambil kereta yang baru dibaiki kerana mengalami masalah enjin sejak tiga minggu lalu.

“Ketika dalam perjalanan pulang ke rumah di Bukit Duyong, saya berhenti menunggu lampu isyarat di persimpangan ini sebelum melihat asap dan api kecil di bahagian hadapan lalu mengambil parang untuk membuka bonet,” katanya di sini, semalam.

Hashim berkata, usahanya membuka bonet gagal dan hanya mampu melihat kereta yang digunakannya selama 10 tahun hangus terbakar serai sebelum meminta bantuan orang ramai menghubungi bomba.

“Walaupun mengalami kerugian, namun saya bersyukur kerana selamat dan tidak mengalami kecederaan," katanya yang baru sahaja kehilangan anak lelakinya dalam kemalangan di Bukit Baru, baru-baru ini.

Sementara itu, Timbalan Penguasa Bomba negeri, Kamarulzaman Mohd Din berkata, pihaknya bergegas ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan orang awam pada jam 5.09 petang.

“Kebakaran yang berjaya dipadamkan sepenuhnya pada jam 5.25 petang itu dilakukan oleh seramai lapan pegawai dan anggota bersama dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Bukit Katil.

“Menurutnya, pihaknya masih menyiasat punca sebenar kebakaran dalam kejadian yang tidak membabitkan kemalangan jiwa itu,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kereta-terbakar-bersama-serai-1.102790



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my