loading...

Friday, November 23, 2012

Tercampak dirempuh lori


Inalillahi wainailaihi rojiun

24 November 2012
MERU - Orang ramai yang sedang menunggu pertukaran lampu isyarat dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat sebelum ternampak tubuh seorang lelaki tercampak ke jalan raya manakala motosikalnya pula terperosok ke bawah tayar lori dalam keadaan ngeri di persimpangan empat lampu isyarat, pekan Meru lewat petang kelmarin.



Dalam kejadian sekitar jam 5.10 petang itu, kawasan berkenaan bertukar sesak apabila pemandu memperlahankan kenderaan mereka bagi melihat kejadian menimpa seorang lelaki yang terbaring dengan darah memenuhi tubuhnya.

Mangsa yang hanya dikenali sebagai Ayub berusia 45 tahun, cedera parah dan meninggal dunia di lokasi kejadian.

Ketua Trafik merangkap Ketua Bahagian Ketenteraman Awam Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Utara, Asisten Superintendan Zawary Mahadi berkata, sebelum kejadian, mangsa dipercayai
berada di persimpangan itu untuk menuju ke Puncak Alam manakala lori dipandu lelaki berusia 36 tahun pula dari arah Kampung Budiman.

Menurutnya, berdasarkan siasatan pemandu lori itu dipercayai memecut laju kenderaannya walaupun mendapati lampu di laluannya berwarna kuning dan bakal bertukar ke merah.

"Pada masa sama, motosikal ditunggang mangsa sudah bergerak pada laluan sama sebaik lampu di laluan itu berwarna hijau menyebabkan lori itu gagal mengelak lalu merempuh mangsa.

“Rempuhan kuat menyebabkan mangsa tercampak ke jalan raya sementara motosikalnya pula terperosok bawah tayar lori itu,” katanya.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Bilik Mayat, Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) APJ 1987.


Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/tercampak-dirempuh-lori-1.106546


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my