loading...

Friday, November 23, 2012

Pemandu lori digesa tampil



23 November 2012
MENTAKAB – Polis menggesa pemandu lori terbabit dalam kemalangan maut di Kilometer (KM) 114 Jalan Kuantan-Kuala Lumpur pada 13 November lalu tampil membantu siasatan.

Pemangku Ketua Polis Daerah, Superintendan Zundin Mahmood berkata, sehingga kini belum ada mana-mana individu tampil membuat laporan polis berhubung kejadian yang berlaku dekat sempadan Temerloh dan Maran itu.

Menurutnya, dalam kejadian kira-kira jam 2.45 petang itu, pemandu lori, Mohd Zulkifly Yusoff, 37, beralamat di Taman Indera Sempurna, Kuantan bersama kelindannya, Muntu Miah, 29, warganegara Bangladesh dalam perjalanan menghantar barangan plastik dari Kuantan ke Bera.

“Mangsa dalam perjalanan menghantar barangan plastik dan mengekori sebuah lori lain di hadapannya. Tidak semena-mena lori di hadapan brek mengejut mengakibatkan mangsa tidak dapat mengawal kenderaan lalu merempuh bahagian belakang lori tersebut.

“Akibat kemalangan itu, mangsa cedera parah di kaki dan badan lalu meninggal dunia di tempat kejadian. Manakala, kelindannya pula mengalami kecederaan,” katanya.

Zundin berkata, polis berdepan kesukaran apabila pemandu lori diekori mangsa terus beredar dari tempat kejadian.

Menurutnya, pemandu lori terbabit diminta tampil untuk membantu siasatan di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Katanya, saksi kejadian juga digesa tampil membantu siasatan dengan menghubungi pegawai penyiasat, Inspektor Shari Mat Ibrahim di talian 019-9522476.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/pemandu-lori-digesa-tampil-1.106306



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my