loading...

Monday, November 19, 2012

5 Maut kemalangan 3 kenderaan


Inalillahi wainailaihi rojiun

20 November 2012
JOHOR BAHRU - Lima termasuk seorang kanak-kanak berusia setahun terbunuh manakala sepasang suami isteri cedera dalam perlanggaran melibatkan tiga buah kereta dan sebuah motosikal dekat Taman Zamrud, Pasir Gudang di sini malam semalam.
  
S. Varathan, 35, S. Sivakumar, 40, Mohd. Ismail Abd. Rahman, 46, dan V. Sadhees, 23 maut akibat cedera parah dalam kejadian berlaku pukul 9 malam manakala Muhammad Danial Syafiq Aziz yang berusia setahun meninggal dunia semasa menerima rawatan di Hospital Sultan Ismail (HSI) di sini.
  
Ibu bapa kanak-kanak tersebut Aziz Yakub, 33, dan Nurul Hafizah Mohamed, 30, hanya mengalami cedera ringan.
  
Kejadian berlaku apabila Sadhees yang menunggang motosikal dikatakan cuba memotong garisan berkembar sebelum bertembung dengan Perodua Kembara dinaiki Varathan bersama Mohd Ismail dan Sivakumar.
  
Kenderaan yang dipandu Varathan itu kemudian hilang kawalan dan masuk ke arah bertentangan sebelum merempuh sebuah Perodua Viva yang dinaiki pasangan suami-isteri bersama anak lelaki mereka.

Seorang lagi lelaki berusia 30an yang memandu Perodua Viva kemudian gagal mengelak lalu melanggar kereta yang dinaiki tiga beranak tersebut. Pemandu Perodua Viva bagaimanapun tidak cedera.
  
Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supt Roslan Zainuddin mengesahkan kejadian sementara mayat empat lelaki yang maut dihantar ke HSI untuk bedah siasat.
  
Beliau meminta orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung kejadian supaya menghubungi mana-mana balai polis berdekatan bagi membantu siasatan. - Bernama



Sumber:
thestar.com.my/news/story.asp?file=/2012/11/20/nation/12342085&sec=nation
bernama.com/bernama/v6/bm/newsindex.php?id=709974
kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1120&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_13.htm


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my