loading...

Friday, September 23, 2011

Tiga Beranak Maut Dalam nahas


Inalillahi wainailaihi rojiun

ROMPIN: Tiga beranak yang dalam perjalanan pulang ke Kuala Terengganu, maut dalam keadaan mengerikan selepas tersepit apabila kenderaan pacuan empat roda jenis Nissan Frontier dinaiki bertembung dengan Toyota Hilux sebelum merempuh bas Ekspres Transnasional, di Kilometer 117.1, Jalan Kuantan-Segamat, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.45 malam itu, mangsa yang maut ialah pemandu, Siti Khatijah Muhammad, 46, penumpang hadapan yang juga ibu Siti Khatijah, Fatimah Abd Rahman, 65, yang berasal dari Kampung Laklok, dekat Besut, Terengganu. Kedua-duanya meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera di kepala.


Anak Siti Khatijah, Nor Natasha Alias, 14, yang duduk di tempat duduk belakang pula meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Muadzam Shah (HMS) di sini, akibat kecederaan sama.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, siasatan awal mendapati, kenderaan dipandu Siti Khatijah dalam perjalanan ke Kuala Terengganu dari Segamat dipercayai hilang kawalan sebelum bertembung dengan Toyota Hilux dari arah bertentangan.


Menurutnya, akibat pertembungan itu, kenderaan mangsa berpusing sebelum merempuh bas Ekspres Transnasional yang berada di belakang Toyota Hilux itu.


Katanya, berikutan rempuhan kuat itu, tiga beranak terbabit tersepit dalam kenderaan sebelum dikeluarkan orang awam serta anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Muadzam Shah.

“Bagaimanapun, Nor Natasha yang dikejarkan orang awam ke HMS disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan akibat kecederaan di kepala.


“Pada masa sama, pemandu bas bersama 24 penumpang yang dalam perjalanan ke Segamat dari Kuantan serta pemandu Toyota Hilux tidak mengalami kecederaan sudah membuat laporan polis,” katanya.

Menurutnya, siasatan turut mendapati, ketika kejadian, cuaca agak gelap dan permukaan jalan basah akibat hujan lebat.


Katanya, mayat mangsa dituntut ahli keluarga mereka selepas bedah siasat selesai di HMS, malam kelmarin.


Johari berkata, polis masih meneruskan siasatan berhubung kejadian terbabit mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Sumber: myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my