loading...

Wednesday, September 21, 2011

Pemandu Lori Bertembung Kakitangan Swasta



BANDAR TUN ABDUL RAZAK JENGKA – Seorang pemandu lori dan seorang kakitangan swasta cedera apabila kenderaan yang mereka naiki masing-masing bertembung dari arah bertentangan di Kilometer (KM) 53.5 Jalan Temerloh-Bandar Jengka-Jerantut berhampiran persimpangan Felda Jengka 11, kelmarin.

Seorang saksi, Zainab berkata, ketika kejadian dia berada dalam kedai berhampiran tempat kemalangan dan hanya mendengar bunyi dentuman kuat sebelum mendapati dua kenderaan terbabit telah bertembung.

Menurutnya, berikutan kejadian itu, dia menghubungi bomba dan ambulan bagi membantu mangsa di dalam kereta yang tersebit manakala pemandu lori dilihat masih boleh berjalan.

“Ketika di dalam kedai saya tidak dengar pun bunyi kenderaan menekan brek dan hanya mendengar bunyi dentuman kuat,” katanya.

Seorang lagi penduduk, Mohamad Adam berkata, jalan dari arah Bandar Jengka berhampiran persimpangan Jengka 11 memang berselekoh dan kerap berlaku kemalangan.

“Kita mohon agar dapat diletakkan papan tanda amaran agar pengguna jalan raya dapat berjaga-jaga ketika melalui jalan tersebut.

“Ini sebagai langkah pencegahan kepada pemandu terutamanya agar mereka lebih berhati-hati bagi mengelakkan berlaku lagi kemalangan di kawasan berkenaan kelak,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my