loading...

Friday, September 23, 2011

Maut Dihadapan Anak



Inalillahi wainailaihi rojiun

ALOR SETAR: “Abah..abah..abah...” Begitu tangisan kanak-kanak perempuan berusia empat tahun sambil jari dituding ke arah mayat bapanya yang maut selepas motosikal dinaiki terbabas ke dalam parit di Taman Sri Ampang, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, mangsa, Zulfadly Hafiz Abu Bakar, 28, meninggal dunia di tempat kejadian apabila motosikal yang dinaiki bersama anak sulungnya, Nur Hidayah, hilang kawalan sebelum terbabas.


Kelakuan pelik kanak-kanak itu menarik perhatian orang awam yang melalui kawasan berkenaan sebelum mereka menemui mayat Zulfadly yang dihempap motosikal ditungganginya di dalam parit.

Difahamkan, Zulfadly dan anaknya itu dalam perjalanan dari rumah mereka di Taman Samudra untuk menjemput isterinya, Norhafizah Zakaria, 22, yang bekerja di sebuah pusat beli belah di Jalan Teluk Wanjah, di sini.


Ketua Trafik Daerah Kota Setar, Deputi Superintendan Mohd Sham Abdullah berkata, mangsa mati serta-merta akibat cedera parah pada kepala dan badan, manakala Nur Hidayah cedera ringan.


“Kebetulan tiada saksi melihat kejadian dan kemalangan itu hanya disedari selepas orang awam yang kebetulan lalu di situ terlihat seorang kanan-kanak perempuan menangis di tepi jalan berdekatan parit itu.

“Mereka Orang awam yang menjumpai kanak-kanak perempuan itu merasa pelik kerana mereka tidak menyaksikan kejadian, tambahan pula motosikal dan mayat mangsa yang sudah terperosok ke dalam parit tidak kelihatan,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.


Difahamkan, saksi yang juga rakan mangsa kemudian membawa Nur Hidayah pulang ke rumah datuknya di Taman Seri Abadi yang terletak berhampiran.

Bapa mangsa, Abu Bakar Othman, 51, berkata, dia terkejut apabila tiba-tiba rakan Zulfadly datang ke rumahnya pada jam 8 malam kelmarin membawa cucunya.


“Saya pelik kenapa dia pula yang bawa cucu saya. Namun, saya terkejut apabila dimaklumkan Zulfadly terbabit dalam kemalangan dan disuruh pergi lokasi kejadian,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik, Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), malam kelmarin.


Abu Bakar berkata, sebaik tiba di tempat kejadian dia dimaklumkan anaknya itu sudah dibawa ke HSB.


“Tengah hari tadi (kelmarin) arwah makan tengah hari di rumah saya. Dia bersikap seperti biasa, dan saya tidak menyangka itu adalah pertemuan terakhir kami,” katanya.

Sumber: myMetro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my